§2. Історична періодизація: світ і Україна. Що вивчає історія стародавнього світу

На головну сторінку (зміст)

У даному документі розглядається історична періодизація світу та України, а також основні питання, які вивчає історія стародавнього світу. Будуть розглянуті періоди від давнього світу до кінця Середньовіччя, з особливим акцентом на розвиток античної цивілізації та вплив її культури на сучасний світ.

Діємо: практичні завдання Об’єднайтеся в групи. На основі знань про види періодизації історії людства, поданих хронологічних даних і з допомогою вчителя/вчительки доповніть інфографіки (працюйте усно): а) укажіть назви періодизацій історії

  • Антропологічна періодизація
  • Археологічна періодизація
  • Історична періодизація

в) висловіть припущення, які види історичних джерел (речові, писемні, етнографічні та ін.) потрібно було досліджувати вченим, щоб створити запропонований вашій групі вид періодизації історії.

Для створення запропонованого виду історичної періодизації вченим потрібно було досліджувати різні види історичних джерел, зокрема речові (археологічні знахідки, будівлі та інше), писемні (літературні твори, історичні документи), етнографічні (звичаї, традиції, релігійні звичаї) та інші. Ці джерела допомогли вченим встановити певні риси, явища та процеси в розвитку політичного, господарського та культурного життя людства, що й дало можливість створити історичну періодизацію.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

Знаю й систематизую нову інформацію

Сторінка 15

Які одиниці використовують для вимірювання часу?

Одиниці вимірювання часу, які використовують в історії, включають роки, століття, тисячоліття, епохи та інші.

Які існують способи упорядкування історичного часу?

Існують різні способи упорядкування історичного часу, зокрема антропологічна, археологічна та історична періодизації. Антропологічна періодизація ґрунтується на дослідженнях еволюційного розвитку людини, а археологічна періодизація базується на вивченні матеріальних залишків первісного життя людини. Історична періодизація заснована на виявленні подібних рис, явищ та процесів у політичному, господарському та культурному розвитку людства.

Які історичні періоди виділяють в історії людства?

Історичні періоди, які виділяють в історії людства, можуть варіюватися залежно від країни, регіону або вченого. Проте, загалом виділяють такі періоди:

  1. Доісторичний період
  2. Давня історія (до 476 р. н. е.)
  3. Середньовіччя (476 р. н. е. – 1453 р. н. е.)
  4. Новий час (з 1453 р. н. е. до кінця 18 ст.)
  5. Новітній час (з кінця 18 ст. до початку 20 ст.)
  6. Сучасність (з початку 20 ст. до сьогодення)

Що вивчає курс «Історія стародавнього світу»?

Курс “Історія стародавнього світу” розглядає історію стародавніх цивілізацій, таких як Єгипет, Месопотамія, Греція та Рим.

У курсі будуть розглянуті основні питання, які вивчає історія стародавнього світу, зокрема політичний, господарський та культурний розвиток людства.

Обговоріть у групі

Укладіть хронологічну таблицю:

Група 1: на основі антропологічної періодизації – хронологічну таблицю еволюції людини

Хронологічні межі:Назва періоду/етапу еволюції людини:
7-6 млн років томуАрдіпітек
4-2 млн років томуАвстралопітек
2,3-1,4 млн років томуГомо габіліс
1,9-0,3 млн років томуГомо еректус
300-200 тис. років томуГомо неандертальський
300 тис. років тому – сьогодніГомо сапієнс

Група 2: на основі археологічної періодизації – хронологічну таблицю археологічних епох:

Назва епохиЧасовий проміжок
Кам’яна добаприблизно 2,6 млн років тому – 3000 років до н.е.
Енеоліт5000 років до н.е. – 3000 років до н.е.
Бронзова доба3000 років до н.е. – 1200 років до н.е.
Залізна доба1200 років до н.е. – 4 століття н.е.

Група 3: на основі загальноісторичної періодизації – хронологічну таблицю історичних епох:

Хронологічні межі:Назва періоду історичних епох
1 млн – 9-8 ст. до н.е.Первісна доба
9-8 ст. до н.е. – 5 ст. н.е.Античність
5 ст. – 15 ст.Середній вік
15 ст. – 20 ст. н.е.Новий час

Мислю творчо

Пригадайте/дізнайтеся значення понять зі словникової хмаринки. Використовуючи ці поняття, складіть розповідь-фантазію «Життя людей без часу». У розповіді обґрунтуйте значення часу житті людини.

Час дає нам змогу орієнтуватися у світі, робити висновки та здобувати досвід. Без нього ми не могли б розвиватися та планувати майбутнє.

Уявіть собі світ без часу, коли всі живуть вічно і не знають свого віку та історії. Люди не можуть відзначати дні народження, свята чи важливі події. Вони не можуть змінювати своє життя та планувати майбутнє. Час допомагає розвиватися та має значення для створення історії та світогляду. Він допомагає відзначати важливі моменти у житті та вирішувати створення системи часу для того, щоб зрозуміти себе, своє походження та напрямок розвитку. Це допомагає людям оцінити своє життя, працювати над помилками та досягати своїх мрій.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *