Діагностична робота з теми “Давній Рим і його сусіди”

Зміст ГДЗ зошит Власов 6 клас

Варіант 1

1. Виконайте завдання до історичної карти.

А Якими буквами позначено:

м. Рим – А

м. Карфаген – Б

Перші римські провінції – о. Корсику – В, о. Сардинію – Г, Сицилію – Д

Б Якими цифрами позначено країни, які Рим захопив у II ст. до н. е.:

Македонію – 1,

Грецію – 2,

Пергам – 3,

Іспанію – 4

2. Установіть хронологічну послідовність подій, розставивши букви на лінії часу.

  • 509 р. до н.е. – Установлення республіки в Римі.
  • 380 р. н.е. – Проголошення християнства державною релігією.
  • 395 р. н.е. – Остаточний поділ Римської імперії на Західну та Східну.

З. Розв’яжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки минуло років від заснування Рима до падіння Західної Римської імперії?

  • Заснування Рима відбулося у 753 році до н.е.
  • Падіння Західної Римської імперії датується 476 роком н.е.

Відлік часу до нашої ери йде у зворотному порядку, тому для обчислення загальної кількості років потрібно додати рік заснування Рима до року падіння імперії, не забуваючи про “нульовий рік”, який в історичному відліку не існує.

Таким чином, обчислення виглядає наступним чином: 753 (р. до н.е.) + 476 (р. н.е.) -1 (нульовий рік) = 1228 років

4. У якому рядку всі слова стосуються освіти та виховання давніх римлян?

У рядку Б “Раби-педагоги; граматика; красномовство” всі слова стосуються освіти та виховання давніх римлян. Ці компоненти відображають освітню структуру та виховні практики, які були важливими для формування особистості та соціального статусу в Стародавньому Римі.

5. Доберіть до подій крилаті вислови, пов’язані з ними.

А Захоплення Рима галлами 390 р. до н. е., проте невдалий штурм Капітолію, який залишався останнім прихистком римлян – “Горе переможеним!”

Б Рішучий крок Юлія Цезаря в січні 49 р. до н. е., коли він перейшов через річку Рубікон, що віддаляла Галлію від Італії, поклав початок громадянській війні – “Жереб кинуто!”

В Зрада тих, від кого Юлій Цезар не сподівався – “І ти, Бруте?”

6. Поясніть, що зображено на ілюстраціях-реконструкціях

А Римський сенат. Ілюстрація передає атмосферу засідань, де вирішувалися найважливіші політичні питання Риму.

Б Домус. Реконструкція показує типові риси житла заможних римлян.

7. Розподіліть твердження, уписавши в таблицю відповідні літери.

Історична постатьВідповідне твердження
Тарквіній ГордийҐ Останній римський правитель царської доби
Корнелій СуллаГ Одержав довічну посаду диктатора, щороку обирався консулом і діяв через республіканські органи влади
Тіберій ҐракхА Народний трибун, який виступав за перерозподіл державних земель серед найбідніших громадян Риму
ПіррБ Талановитий полководець, який воював проти Риму
Юлій ЦезарВ Римський диктатор, з ім’ям якого пов’язують розв’язання першої громадянської війни в Римі

8. Розподіліть назви, поняття і терміни, що стосуються релігійних вірувань, уписавши в таблицю відповідні літери.

ХристиянствоРелігія давніх греків і римлян
А
Б
В
Г
Ґ
Д
Е
Є
Ж
З
И
І

9. Про що йдеться у фрагменті з джерела?

Фрагмент з джерела розповідає про легендарні події, які призвели до заснування Риму.

10-12. Скориставшись поданою структурою, напишіть есе про роль особистості в історії на прикладі Юлія Цезаря, у якому поділіться міркуваннями з приводу запитання, винесеного як заголовок.

Який вплив сильніший: Юлія Цезаря на Рим чи Риму — на Юлія Цезаря?

Юлій Цезар – визначний діяч, якому випало жити і владарювати у період глибоких змін у Римській республіці. Його особистість і дії сильно вплинули на історію, призвівши до кінця республіки й початку імперії.

Про нього відомо такі факти: Цезар був видатним полководцем, політиком і оратором. Він розширив межі Римської держави, а також впровадив важливі реформи, які змінили обличчя Риму.

Я вважаю, що вплив Цезаря на Рим більше, ніж Рим на нього. По-перше, він встановив диктатуру, поклавши край республіці. Його реформи змінили все римське суспільство.

По-перше, його дії та реформи вплинули на всі аспекти римського життя, від військових до соціальних, і відіграли ключову роль у формуванні історії Західної цивілізації

По-друге, Цезар використав римські традиції й політику для посилення своєї влади. Він спирався на воєнні перемоги й популярність у народі.

Отже, хоча Рим безперечно вплинув на формування Цезаря як політика та воєначальника, його особистісний вплив на Рим був набагато значнішим. Цезар не просто віддзеркалював своє суспільство, він його трансформував, залишивши спадщину, яка визначала обличчя античного світу на століття вперед. Його дії та рішення мали далекосяжні наслідки, що змінили хід історії, перетворивши Рим з республіки на імперію, що стала однією з найвеличніших цивілізацій усіх часів.

Варіант 2

1. Виконайте завдання до історичної карти.

А Якими буквами позначено:

м. Рим – В

м. Карфаген – Д

Перші римські провінції – о. Корсику – А, о. Сардинію – Б, Сицилію – Г

Б Якими цифрами позначено країни, які Рим захопив у II ст. до н. е.:

Македонію – 4,

Грецію – 1,

Пергам – 2,

Іспанію – 3

2. Установіть хронологічну послідовність подій, розставивши букви на лінії часу.

А Завоювання Римом Італії. Б Проголошення християнства державною релігією. В Принципат Октавіана Августа.

А → В → Б.

3. Розв’яжіть хронологічну задачу, позначивши обчислення на лінії часу.

Скільки минуло років від заснування Рима до Нікейського собору (325 р.), який сприяв остаточному оформленню християнської церкви?

Щоб розв’язати цю хронологічну задачу, потрібно знайти дату заснування Рима і відняти її від дати Нікейського собору (325 р. н.е.).

За легендою, Рим був заснований Ромулом у 753 р. до н.е..

Отже, обчислення будуть такими:

753 до н.е. + 325 н.е. -1 = 1077 років

4. У якому рядку всі слова стосуються історії давніх слов’ян?

В Святилища-капища; анти; склавини; Перун

5. Доберіть до подій крилаті вислови, пов’язані з ними.

А Перемога епірського війська над римлянами в 279 р. до н. е., здобута ціною великих втрат – “Піррова перемога”.

Б Дії галлів під час перемир’я римлян з галлами, за яким римляни мали сплатити викуп – “Горе переможеним”.

В Легка і швидка перемога війська Юлія Цезаря в Сирії – “Прийшов, побачив, переміг”.

6. Поясніть, що зображено на ілюстраціях-реконструкціях.

А – Домус. Житло заможних римлян

Б – Амфітеатр (колізей)

7. Розподіліть твердження про історичних діячів, уписавши в таблицю відповідні літери.

А. Ганнібал був карфагенським полководцем, який керував армією пунійців у Другій пунічній війні. Він відомий своїм зухвалим переходом через Альпи та багаторічною боротьбою проти Риму

Б. Гай Марій був римським полководцем, який шість разів обирався консулом і здійснив військову реформу, що перетворила римську армію на найману.

В. Це твердження, ймовірно, стосується Спартака.

Г. Гней Помпей

Ґ. Юлій Цезар

8. Розподіліть назви, поняття і терміни, що стосуються релігійних вірувань, уписавши в таблицю відповідні літери.

Християнство

  • Апостоли – учні Ісуса Христа, які поширювали християнське вчення.
  • Символ віри – визнання основних християнських догматів, також відомий як Кредо.
  • Єпископи – вищий духовний сан у християнстві, який наглядає за церковною громадою.
  • Євангеліє – книги Нового Завіту, що містять опис життя, вчення та смерті Ісуса Христа.
  • Святе Письмо – священні тексти християнства, що включають Старий та Новий Завіти.
  • Проповідь – релігійна промова, що містить тлумачення біблійних текстів та вчення віри

Релігія давніх греків і римлян

  • Посейдон (грецька міфологія) та Нептун (римська міфологія) – боги морів.
  • Юпітер – верховний бог у римській міфології, відповідник Зевса у грецькій.
  • Вулкан – бог вогню та ковальства у римській міфології .
  • Мінерва – богиня мудрості та війни у римській міфології, відповідник Афіни у грецькій.
  • Діана – богиня полювання та природи у римській міфології, відповідник Артеміди у грецькій

9. Про що йдеться у фрагменті з джерела?

Фрагмент з джерела описує ряд реформ, які були запропоновані з метою послаблення впливу сенату та на догоду народові.

Ці закони були спрямовані на покращення становища бідних верств населення, воїнів та італійських союзників Риму, а також на зменшення впливу сенату, який, ймовірно, представляв інтереси заможних громадян.

10-12. Скориставшись поданою структурою, напишіть есе про роль особистості в історії на прикладі Октавіана Августа, у якому поділіться міркуваннями з приводу запитання, винесеного як заголовок.

Чому Октавіан Август, створивши нову форму управління державою, наголошував, що лише відновив Римську республіку?

Октавіан Август – визначний діяч, якому випало жити і владарювати в переломний період римської історії. Він зосередив у своїх руках диктаторську владу після перемоги в громадянських війнах. Август започаткував нову форму суспільного устрою – принципат, зберігши при цьому традиційні республіканські установи.

Про нього відомо такі факти:

  • Був спадкоємцем Юлія Цезаря і встановив одноосібну владу після громадянських воєн.
  • Заснував принципат – форму правління, що поєднувала елементи республіки та монархії.
  • У 27 р. до н.е. символічно “передав” державу сенату і народу, зберігши при цьому реальну владу.

Я вважаю, що Октавіан Август постійно наголошував, що лише відновив республіку, бо хотів утримати владу.

По-перше, він прагнув уникнути долі Юлія Цезаря, вбитого за його претензії на царську владу. Август розумів, що римляни не сприймуть відкритої монархії.

По-друге, збереження республіканського фасаду дозволяло заспокоїти аристократію і створити ілюзію продовження традиційного устрою.

Отже, Август свідомо вдавався до політичного лицемірства, приховуючи під маскою “відновлювача республіки” становлення режиму особистої влади. Ця тактика виявилася успішною і дозволила йому утвердити новий державний лад, уникнувши відкритого опору прихильників старих порядків.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *