§69. Урок-узагальнення: “Суспільство в історії і сучасності. Моє місце в суспільстві”

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст) – Україна і світ 6 клас Щупак

І. ГЕНДЕР І СУСПІЛЬСТВО

Визначте суспільні групи, представлені на малюнках. Назвіть ознаки гендеру. Складіть розповідь про суспільні відносини

На малюнку зображено різні соціальні групи та ситуації, де люди взаємодіють між собою. Ось як можна описати кожну ілюстрацію:

  1. Сім’я з маленькою дитиною, де жінка тримає дитину, а чоловік стоїть поруч. Ознаки гендеру: жінка в ролі матері, чоловік як підтримка.
  2. Група молодих людей, можливо, друзів або студентів, які йдуть разом. Чоловіки та жінки представлені в різних одягах, що може вказувати на їхні соціальні ролі.
  3. Група людей з плакатами, які, можливо, протестують або висловлюють свою думку. Чоловіки та жінки активно беруть участь у соціальному житті.
  4. Група жінок, які спілкуються або працюють разом. Це може вказувати на жіночу солідарність або дружбу.
  5. Група професіоналів, можливо, колег, де чоловіки та жінки одягнені в офіційний діловий одяг, що показує рівність у професійній сфері.
  6. Сім’я з дорослими та дітьми, де чоловік обіймає жінку, а діти стоять поруч. Це відображає традиційну сімейну структуру.

Суспільні відносини на цих малюнках показують різні аспекти життя, від сімейних зв’язків до професійної діяльності та громадської участі. Гендерні ознаки виражені через одяг, поведінку та соціальні ролі, які люди виконують. Ці ілюстрації можуть використовуватися для обговорення гендерної рівності, ролей у суспільстві та важливості різноманітності у соціальних відносинах.

II. КРАЇНОЗНАВСТВО

Визначте держави за прапорами. Складіть стислу розповідь про традиції, звичаї, організацію влади в державі. Скористайтеся запропонованим шаблоном, поданим на наступній сторінці.

На зображенні показано чотири прапори різних країн:

  1. Прапор Бельгії – чорний, жовтий та червоний вертикальні смуги.
  2. Прапор Великобританії – відомий як “Юніон Джек”, має червоні, білі та сині кольори, що перетинаються.
  3. Прапор України – дві горизонтальні смуги, синя зверху та жовта знизу.
  4. Прапор Польщі – дві горизонтальні смуги, біла зверху та червона знизу.

Традиції та звичаї кожної з цих країн унікальні. Наприклад, в Бельгії відомі своїм шоколадом, пивом та вафлями, а також багатим історичним спадком. Великобританія відома своїми чаюваннями, монархією та історичними пам’ятками, такими як Біг-Бен та Букінгемський палац. Україна має багату культурну спадщину з вишиванками, традиційними святами, такими як Івана Купала, та смачною кухнею, включаючи борщ та вареники. Польща відома своїми традиційними стравами, як-от п’єроги, своїми католицькими святами та історичними містами, такими як Краків та Варшава.

Організація влади в цих країнах також різниться. Бельгія – конституційна монархія з парламентською системою. Великобританія також є конституційною монархією, але з більшою роллю монарха та унікальною двопалатною системою парламенту. Україна – це парламентсько-президентська республіка, де президент виступає як глава держави, а уряд очолює прем’єр-міністр. Польща є парламентською республікою з президентом, який виконує функції глави держави, та двопалатним парламентом, що складається з Сейму та Сенату.

III. ВАГИ «СТАЛОГО РОЗВИТКУ»

Назвіть позитивні й негативні наслідки глобалізації та сталого розвитку. Чи урівнялися умовні ваги? Перейдіть за QR-кодом або посиланням і прослухайте пісню Майкла Джексона «Earth song» з українськими субтитрами. Який зміст закладено у пісні? Створіть постер/плакат/візуалізацію, яка могла б бути візуальним супроводом цього твору музичного мистецтва.

Позитивні наслідки глобалізації та сталого розвитку:

  • Поширення технологій та інновацій
  • Економічне зростання
  • Міжнародна співпраця та взаємозв’язки
  • Доступ до світових ринків
  • Поширення демократії та прав людини

Негативні наслідки:

  • Нерівномірний розподіл благ
  • Збільшення розриву між багатими та бідними
  • Екологічні проблеми
  • Втрата національної ідентичності
  • Поширення захворювань

На мою думку, позитивні та негативні наслідки глобалізації та сталого розвитку поки що не збалансовані. Людство отримало багато переваг від науково-технічного прогресу, але це також призвело до погіршення екологічної ситуації та збільшення нерівності у світі.

Пісня Майкла Джексона “Earth Song” закликає замислитися над тим, яку шкоду людство завдає планеті своєю безвідповідальною поведінкою. У пісні йдеться про війни, екологічні катастрофи, вимирання тварин тощо. Майкл Джексон закликає людство зупинитися і подумати про майбутнє планети та прийдешніх поколінь.

Я б зробив постер із зображенням планети Земля, яка плаче сльозами у вигляді дощових крапель. На тлі були б видні контури військової техніки, фабричні труби, сміттєві звалища. А над планетою напис “What about us?” для того, щоб підкреслити заклик пісні – подумати про долю людства та планети.

IV. «МИ» — «ВОНИ»

Доберіть три приклади сприйняття «ми» — «вони». Порівняйте їх. Визначте в них образ «іншого».

Ось три приклади сприйняття “ми” – “вони” та порівняння образу “іншого” в них:

  1. Українці та росіяни Ми (українці) бачимо їх (росіян) як агресорів, які напали на нашу країну. Вони для нас – вороги, окупанти. Образ “іншого” – це жорстокі загарбники.
  2. Футбольні уболівальники різних командКоли грають улюблені футбольні команди, то вболівальники бачать опонентів як суперників. “Ми” – прихильники однієї команди, “вони” – іншої. Образ “іншого” – конкуренти, яких треба перемогти.
  3. Учні різних шкіл Учні однієї школи можуть ставитися до інших як до “чужих”. “Ми” – учні нашої школи, “вони” – учні іншої. Образ “іншого” – незнайомці, які можуть бути потенційними суперниками.

Отже, образ “іншого” може бути як ворогом, конкурентом, так і просто незнайомцем, залежно від контексту та ситуації сприйняття “ми” – “вони”.

->

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *