§49. Практичне заняття: «Повсякдення, традиції та звичаї народів світу»

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст) – Україна і світ 6 клас Щупак

I. ІСТОРИЧНІ СТОРІНКИ

Прочитайте уривки, у яких описуються культура та побут різних історичних періодів. Розташуйте їх у хронологічній послідовності. Доберіть до кожного уривка відповідну ілюстрацію, що відображає подану інформацію. Визначте, як змінювалися повсякдення та побут упродовж історії.

Щоб розташувати уривки у хронологічній послідовності та добрати до них відповідні ілюстрації, потрібно визначити, до якого історичного періоду вони належать:

  1. Уривок про козаків відноситься до періоду козацтва, який в Україні розпочався приблизно у XV столітті і тривав до кінця XVIII століття. На ілюстраціях немає зображення, яке б безпосередньо відповідало опису козацького життя, але можна припустити, що ілюстрація під номером 5 найбільш наближена до опису спільноти та побуту.
  2. Уривок про життя у Середньовічній Європі відноситься до середньовіччя, яке тривало приблизно з V по XV століття. Ілюстрація під номером 1 зображує середньовічний замок, який може символізувати цей період.
  3. Уривок про народження кіно відноситься до кінця XIX століття. Ілюстрація під номером 3 відображає кіносеанс, що відповідає опису.
  4. Уривок про життя людей у первісні часи відноситься до доісторичного періоду, який охоплює час від появи людини до виникнення писемності. Ілюстрація під номером 4 зображує жінку, яка займається землеробством, що відповідає опису.
  5. Уривок про давніх греків відноситься до античності, яка в Стародавній Греції тривала приблизно з VIII століття до н. е. до VI століття н. е. Ілюстрація під номером 2 зображує античний театр, що відповідає опису.

Отже, хронологічна послідовність та відповідні ілюстрації виглядатимуть так:

  • Первісні часи (уривок 4) – ілюстрація 4.
  • Античність, давні греки (уривок 5) – ілюстрація 2.
  • Середньовіччя (уривок 2) – ілюстрація 1.
  • Козацтво (уривок 1) – ілюстрація 5 (за відсутності більш точного зображення).
  • XIX століття, народження кіно (уривок 3) – ілюстрація 3.

II. ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

За допомогою матеріалів підручника і додаткових джерел інформації порівняйте матеріальну культуру, традиції та звичаї різних народів, заповнивши у зошиті порівняльну таблицю. Визначте спільні й відмінні риси. Висловіть припущення, що впливає на зародження та розвиток національної культури, традицій та звичаїв. Чому збереження народних традицій є важливим завданням для кожної нації?

Ось порівняльна таблиця матеріальної культури, традицій та звичаїв різних народів:

Назва країни/регіонуОсвітаМистецтвоПовсякдення
Країни Західної Європи– Високий рівень освіти. Навчання зосереджене на розвитку критичного мисленняБагата культурна спадщина (література, живопис, скульптура тощо). Сучасне мистецтво і дизайнВисокий рівень життя. Цінують особисту свободу та незалежність
УкраїнаОсвічене населення. Навчання зосереджене як на точних, так і гуманітарних наукахБагата фольклорна та етнографічна спадщина. Розвинуті народні промислиРодинні цінності. Святкування традиційних свят
Країни АзіїВелике значення традиційної освіти. Повага до вчителівБагата міфологічна та релігійна спадщина. Традиційні види мистецтваПовага до старших. Родинні та громадські цінності. Традиційна кухня

Спільні риси: повага до культурної та мистецької спадщини, цінування освіти.

Відмінності: ставлення до індивідуалізму та колективізму, традиційні свята та звичаї.

На формування національних культур, традицій та звичаїв впливають географічне розташування, історія, релігія та багато інших чинників.

Збереження народних традицій важливе для підтримки національної ідентичності та передачі культурної спадщини майбутнім поколінням.

III. УЯВНІ ТУРИ

Уважно розгляньте експонати музеїв. Визначте традиції або звичаї, які вони відтворюють. Доберіть власні ілюстрації — експонати та проведіть за ними уявну екскурсію.

Шановні відвідувачі! Радий запросити вас на віртуальну екскурсію музеями світу. Сьогодні ми розглянемо декілька цікавих експонатів, які відображають традиції та звичаї різних народів.

Почнемо з африканської ритуальної маски з Народного музею у Празі. Подібні маски використовувалися під час обрядів ініціації та означали перехід людини на новий щабель суспільної ієрархії. Вони символізували духів предків та надприродних істот.

Далі у нас лялька-мотанка з Музею етнографії у Варшаві. Мотанки – це традиційні польські ляльки, які виготовлялися з тканини та ниток.

Кломпи – це традиційне голландське дерев’яне взуття на дерев’яній підошві. Його носили селяни та рибалки з метою захисту ніг від вологи. Кломпи стали символом Голландії та її культури.

Ось писанка з Музею Писанки у Коломиї на Івано-Франківщині. Писанкарство – це стародавній український звичай розписування курячих яєць до Великодня. Писанки мають глибоке символічне значення та пов’язані з культом родючості і відродження природи навесні.

А ось волинка – традиційний духовий музичний інструмент Шотландії з мішком з овечої шкіри. На ній грають під час виконання народних шотландських мелодій, зокрема на весіллях та інших святах. Волинка є одним з національних символів Шотландії.

І на завершення – статуя Ваджрадхари зі Столичного музею у Пекіні. Ваджрадхара – один з найшанованіших бодхісатв у буддизмі, що символізує мудрість та всеосяжне знання. Статуї Ваджрадхари традиційно встановлюються у буддистських храмах та монастирях.

Ось і завершилася наша віртуальна подорож світовими музеями! Сподіваюся, вам сподобалася ця невеличка екскурсія та ви дізналися багато цікавого про традиції різних народів! До нових зустрічей!

IV. ЗАКОДОВАНІ СЛОВА

На ігровому полі я знайшов такі зашифровані слова, що стосуються повсякдення, традицій та звичаїв різних країн і народів:

ШКОЛА – навчальний заклад, де здобувають освіту.

ХАРЧУВАННЯ – споживання їжі людьми. Різні народи мають свої традиційні страви та особливості харчування.

СПОРТ – фізичні вправи, ігри. Популярність різних видів спорту варіюється між країнами.

Ці слова описують різні аспекти повсякденного життя, культури, традицій та звичаїв народів світу. Вони демонструють розмаїття та унікальність кожної культури.

ТРАДИЦІЯ – сукупність звичаїв, поглядів, смаків, норм поведінки, що склалися історично й передаються з покоління в покоління

МОДА – тимчасове, мінливе захоплення певним стилем, кроєм, фасоном одягу, зачіскою тощо

УЧНІ – особи, які навчаються в навчальних закладах

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *