§56. Узагальнення з курсу

На головну сторінку (зміст) – Щупак 6 клас

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства. Значення давньої історії України як складової світової історії

Діємо: практичні завдання

За круглим столом зібралися представники різних історичних епох, цивілізацій і країн. Назвіть відомих вам історичних діячів. Допоможіть їм дібрати до колекції ілюстрації зі столу. Вкажіть, яку історичну епоху, країну чи народ представляє кожен із присутніх. Укладіть перелік досягнень кожного діяча.

Кроманьйонець

  • Історична епоха: Період палеоліту.
  • Країна/народ: Давні люди Європи.
  • Досягнення: Перші прояви мистецтва, розвиток засобів для полювання.

Афіна

  • Історична епоха: Античний світ.
  • Країна/народ: Давня Греція.
  • Досягнення: Богиня мудрості, війни і ремесел.

Нефертіті

  • Історична епоха: Давній Єгипет (Нове царство).
  • Країна/народ: Єгипет.
  • Досягнення: Відома дружина фараона Ахенатона, іконічний образ жінки тієї епохи.

Ісус Христос

  • Історична епоха: Початок нашої ери.
  • Країна/народ: Іудея.
  • Досягнення: Засновник християнства, навчання про любов і прощення.

Борис Мозолевський

  • Історична епоха: Сучасник.
  • Країна: Україна.
  • Досягнення: Керівник експедиції, яка, серед іншого, дослідила відомий скіфський курган “Товсту Могилу” та відкрила знамениту пектораль.

Хаммурапі

  • Історична епоха: Давній Шумер і Вавилон.
  • Країна/народ: Вавилонська імперія.
  • Досягнення: Створення одного з найраніших кодексів законів у світі.

Юлій Цезар

  • Історична епоха: Кінець Римської республіки.
  • Країна/народ: Рим.
  • Досягнення: Завоювання Галлії, реформи в Римі, засновник Імператорського дому Цезарів.

Конфуцій

  • Історична епоха: Давній Китай.
  • Країна/народ: Китай.
  • Досягнення: Філософ, який заклав основи конфуціанства, великий мораліст і вчений.

Український Всесвіт

Ці уривки містять деякі повчальні моменти:

  • Ні з ким не поділене добро, хоч би яким було воно, радості не приносить. Це нагадує нам, що справжня радість полягає в тому, щоб ділитися добром і допомагати іншим.
  • Життя довге, якщо воно наповнене. Це нагадує нам, що ми повинні цінувати і використовувати кожен момент життя, жити на повну і не витрачати час на незначні речі.
  • Шлях через настанови – довгий, а через приклади – короткий і надійний. Це нагадує нам, що найкращий спосіб впливати на інших і навчати їх – це бути прикладом своїми діями і поведінкою.
  • Погано живуть ті, хто постійно починає жити. Це нагадує нам, що постійне відкладання і початок чогось нового може завадити нам насолоджуватися тим, що ми вже маємо і досягли.

Ці уривки містять мудрість і нагадують нам про важливі аспекти життя та міжособистісних відносин.

Поміркуймо!

1. Що об’єднує споруди на ілюстраціях?

Усі ці споруди є символами великих культур та цивілізацій. Херсонес – це давньогрецьке місто на території сучасної України, Римський форум – серце давнього Риму, Київський університет – одна з провідних освітніх установ України. Ці споруди є важливими пам’ятками культурної спадщини.

2. Час будівництва пам’яток та їхні схожі риси.

Руїни Херсонесу: будівництво розпочалося в V столітті до н.е. Характерні риси давньогрецької архітектури – колони, амфітеатри.

Римський форум: основний період будівництва – VI століття до н.е. до V століття н.е. Колони, арки, базиліки.

Київський національний університет імені Тараса Шевченка: засновано у 1834 році. Елементи класицизму в архітектурі можуть нагадувати античні будівлі.

Схожість рис може бути наслідком впливу античної культури на архітектурні стилі, які з’явилися пізніше. Антична культура служила зразком для багатьох наступних епох.

3. Тлумачення слів Р. фон Єринга:

Єринг наголошує на трьох етапах, за які Римська імперія впливала на світ.

Перший етап – завдяки своїй військовій потужності;

Другий етап – за допомогою християнства, яке стало домінуючою релігією в Європі;

І третій етап – через римське право, основи якого використовуються у багатьох юридичних системах сьогодні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *