§48. Школи й університети

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст) – Україна і світ 6 клас Щупак

Поміркуймо!

Чому, на вашу думку, школа могла мати таке значення, як «місце для відпочинку»? Чи погоджуєтесь ви з подібною назвою? Роздивіться зображення. Що спільного можна відзначити у способах навчання в давніх Китаї, Греції та Месопотамії?

Цікаве запитання. На мою думку, слово “школа” могло мати значення “місце для відпочинку”, бо спочатку навчання відбувалося у неформальній обстановці – на природі, у затишних місцях. Учні та вчителі могли поєднувати навчання з відпочинком.

Чи погоджуюся я з такою назвою? Частково так. Сучасна школа – це не лише місце для навчання, а й місце спілкування, розвитку захоплень, відпочинку на перервах. Але все ж основне призначення – отримання знань.

Спільним для всіх трьох зображень є акцент на музичну освіту та використання музики як засобу навчання та культурного вираження. У всіх трьох цивілізаціях музика мала велике значення, і її вивчення було важливою частиною освіти. Крім того, на кожному зображенні є вчитель або наставник, який керує процесом навчання, що підкреслює роль особистої передачі знань від майстра до учня.

Діємо: практичні завдання

Розгляньте ілюстрації, на яких зображена давньогрецька школа. Яким наукам, згідно із зображеннями, там навчали? Чи практикуються в сучасних школах подібні предмети? Відповідь обґрунтуйте

На зображеннях ілюстровано різні аспекти навчання в давньогрецькій школі:

  1. На першій ілюстрації вчитель показує учням матеріал, який може бути пов’язаний з математикою або наукою, оскільки на дошці зображені математичні символи та рівняння. Це вказує на те, що в давній Греції навчали математики та, можливо, основ наукових знань.
  2. Друга ілюстрація демонструє музичний урок, де одна особа грає на струнному інструменті, схожому на лютню, а інша слухає. Це свідчить про те, що музика була важливою частиною освіти в давній Греції.
  3. На третій ілюстрації зображено сцену, яка може бути пов’язана з фізичним вихованням або спортом, оскільки люди перебувають у роздягальні та готуються до фізичних вправ.
  4. Четверта ілюстрація незрозуміла. Може вказувати на навчання медицині або здоров’ю.

Сучасні школи продовжують навчати багатьох предметів, які були важливими в давньогрецькій освіті:

  • Математика: Цей предмет є основою сучасної освіти, і його викладають на різних рівнях, від початкової школи до вищої освіти.
  • Музика: Музична освіта також є частиною багатьох освітніх програм, і учні мають можливість вивчати гру на різних музичних інструментах.
  • Фізичне виховання: Спорт та фізичні вправи є важливими для розвитку здоров’я та фізичної форми, тому фізичне виховання є обов’язковим предметом у більшості шкіл.
  • Медицина та здоров’я: Основи здоров’я та медицини часто включаються до шкільної програми у вигляді курсів з основ здоров’я, біології та анатомії.

Таким чином, багато аспектів давньогрецької освіти залишаються актуальними і сьогодні, хоча методи викладання та зміст предметів зазнали значних змін і розвитку.

Діємо: практичні завдання

Користуючись власними знаннями з історичної хронології, обчисліть, скільки століть тому було засновано Александрійський університет, якщо наразі XXI ст., а заснування останнього відбулося у V ст.

Для обчислення кількості століть, які минули з моменту заснування Александрійського університету, потрібно відняти століття заснування від поточного століття. Оскільки зараз XXI століття, а університет було засновано у V столітті, різниця становить:

XXI ст. – V ст. = 21 – 5 = 16 століть

Дізнайтеся також, скільки років університету Аль-Карауїн, якщо нині 2023 р., а свої двері він відчинив у далекому 859 р*.*

Щодо університету Аль-Карауїн, який було відкрито у 859 році, для обчислення кількості років його існування потрібно від поточного року відняти рік заснування:

2023 р. – 859 р. = 1164 роки

Отже, університету Аль-Карауїн станом на 2023 рік виповнилося 1164 роки.

Поміркуймо!

Одним із найпрестижніших університетів світу вважається Массачусетський технологічний інститут (США). Розгляньте колаж і поміркуйте, чому цей університет називають «конвеєром Нобелівських лауреатів». Що, на вашу думку, робить його таким привабливим для абітурієнтів з усього світу?

Массачусетський технологічний інститут (MIT) дійсно вважається одним з найпрестижніших університетів у світі. І це не дивно, адже він має багато переваг:

  1. Високий рівень викладання. В MIT працюють найкращі професори та викладачі, багато з яких є лідерами у своїх галузях. Вони дають студентам ґрунтовні знання та практичні навички за найсучаснішими програмами.
  2. Передові дослідження. MIT завжди був піонером у наукових дослідженнях, особливо в галузях точних наук, інженерії та технологій. Студенти мають унікальну можливість брати участь у цих дослідженнях поряд з провідними вченими.
  3. Інноваційність. MIT завжди підтримував інноваційний підхід як у навчанні, так і в науці. Тут створюються нові технології, які змінюють світ, наприклад, штучний інтелект чи робототехніка. Студенти вчаться мислити творчо і нестандартно.
  4. Видатні випускники та вчені. Багато хто з найвідоміших учених, інженерів, підприємців здобули освіту в MIT, зокрема понад 80 лауреатів Нобелівської премії. Це створює особливу атмосферу успіху та натхнення.
  5. Прекрасна матеріально-технічна база. Кампус MIT оснащений за останнім словом техніки – тут є найсучасніші лабораторії, бібліотеки, обчислювальні центри тощо. Студенти мають доступ до передового обладнання для навчання та досліджень.

Отже, поєднання блискучих викладачів, передових досліджень, інноваційного підходу, славних традицій та відмінної інфраструктури робить MIT надзвичайно привабливим для талановитих студентів з усього світу.

Поміркуймо!

Чи можна стверджувати, що англійська мова сьогодні виконує функцію латинської? Чому знання іноземних мов є необхідною вимогою для сучасної успішної людини? Відповідь обґрунтуйте

Так, можна стверджувати, що сьогодні англійська мова виконує подібну функцію, що й латинська в минулому – вона є мовою міжнародного спілкування. Це пов’язано з кількома чинниками:

  1. Глобалізація та домінування англомовних країн (США, Великобританії) в економіці, політиці, культурі робить англійську найбільш вживаною мовою у світі.
  2. Більшість міжнародних конференцій, наукових публікацій, ділових контрактів відбувається англійською мовою. Це універсальна мова спілкування.
  3. Володіння англійською відкриває доступ до передових знань та технологій, адже більшість першоджерел і новітньої літератури доступні саме англійською мовою.

Отже, знання англійської та інших іноземних мов є абсолютно необхідним для сучасної успішної та освіченої людини. Це розширює можливості комунікації, навчання та самореалізації в умовах глобалізованого світу. Тому вивчення мов має стати пріоритетом освіти.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

1. Скористайтеся інтернет-мережею і знайдіть, що означає «alma mater». З якої мови походить цей вираз?

“Alma mater” у перекладі з латинської означає “мати-годувальниця”. Це вираз використовується щодо університету або коледжу, який людина закінчила.

2. Поміркуйте, яке навчання є більш ефективним, — засноване на запам’ятовуванні без аналізу (т. зв. зазубрювання) чи, навпаки, на аналізі всього почутого/побаченого через творчі завдання, диспути тощо. Наведіть аргументи «за» і «проти» щодо обох видів навчання

Щодо ефективності навчання, то я вважаю, що найкращим є поєднання обох підходів – і запам’ятовування базових знань, і їх аналіз та застосування через творчі завдання.

Аргументи “за” запам’ятовування:

  • Дає міцні базові знання, необхідні в будь-якій галузі
  • Розвиває пам’ять та здатність до зосередженості

Аргументи “проти” запам’ятовування:

  • Може бути механічним та нецікавим
  • Не розвиває творчих та аналітичних навичок

Аргументи “за” аналіз та творчість:

  • Розвиває критичне мислення, креативність, гнучкість розуму
  • Робить процес навчання цікавим та захопливим

Аргументи “проти” аналізу та творчості:

  • Може не дати достатньо базових знань для подальшого навчання
  • Вимагає більше часу та зусиль від викладачів

Отже, оптимальним є поєднання цих підходів – тоді навчання дає і міцні знання, і розвиває аналітичні та творчі навички.

3. Роздивіться малюнки українських дітей на тему: «Школа моєї мрії». Створіть власний проєкт «школи майбутнього». Яка освіта, на ваш погляд, потрібна сучасним здобувачам і здобувачкам знань? Візуалізуйте проєкт своєї школи у вигляді інфографіки, малюнку або презентації.

На основі малюнків українських дітей, які представляють “Школу моєї мрії”, можна створити проєкт “школи майбутнього”, яка б відображала інноваційність, креативність та була б адаптована до потреб сучасних здобувачів знань.

Освіта майбутнього повинна включати:

  1. Інтерактивність: Навчання через гру, використання VR та AR технологій для створення іммерсивного досвіду.
  2. Гнучкість: Можливість індивідуалізації навчального плану, щоб враховувати інтереси та сильні сторони кожного учня.
  3. Практичність: Зосередження на навичках, які будуть корисні в реальному житті та кар’єрі, таких як критичне мислення, розв’язання проблем, комунікація та співпраця.
  4. Технологічність: Інтеграція сучасних технологій у всі аспекти навчання, від управління школою до процесу освіти.
  5. Екологічність: Створення “зеленої” школи з використанням відновлюваних джерел енергії, рециклінгом та екологічними ініціативами.
  6. Відкритість: Простори для спільної роботи, де учні можуть взаємодіяти та співпрацювати на проєктах.

Візуалізація проєкту “школи майбутнього” може включати:

  • Футуристичні будівлі зі скляними стінами, що дозволяють природному світлу заповнювати навчальні простори.
  • Зони для відпочинку з рослинами та водними елементами для релаксації та відновлення енергії.
  • Лабораторії з передовим обладнанням для STEM-дисциплін (наука, технології, інженерія, математика).
  • Арт-студії для розвитку творчих здібностей та вираження індивідуальності.
  • Спортивні комплекси з різноманітними можливостями для фізичного розвитку.
  • Театри та аудиторії для виступів, презентацій та дискусій.

Інфографіка для проєкту може включати ключові елементи школи, такі як інтерактивні класи, екологічні ініціативи, технологічні інновації, а також принципи навчання, які будуть використовуватися для розвитку учнів.

Малюнок може бути створений у вигляді кольорової схеми, яка показує розташування різних зон та просторів у школі, а також їх взаємозв’язок.

Презентація може детально описувати кожен аспект школи, включаючи методи навчання, технології, які будуть використовуватися, та як це все буде сприяти розвитку учнів.

Такий проєкт “школи майбутнього” відображає бажання дітей бачити освіту як захопливий, інтерактивний та значущий процес, який готує їх до життя в швидко змінюваному світі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *