§25. Шкільна громада

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст) – Україна і світ 6 клас Щупак

Пригадайте, що означає вислів «Людина — істота соціальна». Поміркуйте, чому формування громад має таку тривалу історичну традицію.

Людина — соціальна істота, оскільки вона має природні потреби у спілкуванні та взаємодії з іншими людьми. Людина не може існувати окремо від суспільства. Вона залежить від взаємодії та спільної діяльності з іншими, щоб задовольняти свої потреби та розвиватися.

Формування громад має тривалу історичну традицію, оскільки люди розуміють, що спільна діяльність та об’єднання в групи допомагають їм досягати прогресу, вирішувати складні завдання та забезпечувати благополуччя. Формування громад дозволяє людям об’єднуватися навколо спільних цілей, ідеалів та цінностей, сприяє взаємодопомозі та взаємовпливу, а також забезпечує соціальну підтримку та зв’язок між людьми. Ця традиція виникла у давні часи і існує й досі, оскільки взаємодія та співпраця у громадах є важливим елементом розвитку та функціонування суспільства.

Діємо: практичні завдання

Розгляньте ілюстрації та поміркуйте, чому ланцюжок партнерства «вчительство — учнівство — батьки й опікуни» настільки важливий для розвитку шкільної громади. Як ви розумієте вислів «Сучасна школа — це партнерство учнів, батьків і вчителів»?

Розділення обов’язків і відповідальності між вчителями, учнями та батьками є важливим для розвитку шкільної громади. Ланцюжок партнерства “вчительство – учнівство – батьки й опікуни” сприяє ефективному навчанню та розвитку учнів.

Сучасна школа розуміється як партнерство між учнями, батьками й вчителями. Учні активно беруть участь у своєму навчанні, співпрацюють з вчителями та батьками, використовують свої вміння та знання, щоб досягти успіху. Батьки та опікуни беруть участь у житті школи, підтримують ініціативи вчителів та сприяють навчанню та розвитку своїх дітей. Вчителі ставляться до учнів як до партнерів, надають їм підтримку та стимулюють їх саморозвиток.

Таке партнерство сприяє створенню сприятливої навчальної атмосфери, підвищує мотивацію учнів до навчання, сприяє взаєморозумінню та взаємовпливу між учасниками шкільної громади. Воно сприяє ефективному навчанню та розвитку дітей, а також формує в них ціннісні орієнтації та навички, необхідні для життя в сучасному суспільстві.

Діємо: практичні завдання

Складіть коротку розповідь на тему: «Якою може стати школа майбутнього»

Школа майбутнього може стати центром інновацій та креативності, де учні активно займаються самостійним дослідженням, експериментами та проектними роботами. Учні матимуть можливість вибирати свої інтереси й глибше вивчати певні предмети або напрямки. Школа буде використовувати сучасні технології та інтерактивні методи навчання, щоб зробити процес навчання захоплюючим і доступним для кожного учня. Вчителі виступатимуть як наставники та партнери, сприяючи розвитку творчого мислення та критичного мислення учнів. Школа майбутнього також буде активно співпрацювати з батьками та використовувати їх досвід та знання для покращення навчального процесу. В цій школі кожен учень буде мати можливість реалізувати свій потенціал і готуватися до життя в сучасному світі.

Як ви гадаєте, спираючись на текст книги чи фільм, окремі факультети (Ґрифіндор, Слизерин, Гафелпаф і Рейвенклов) були повноцінними шкільними громадами чи все ж таки частинами єдиної шкільної громади Ґогвортсу?

Згідно з текстом книги та фільму про Гаррі Поттера, факультети (Ґрифіндор, Слизерин, Гафелпаф і Рейвенклов) були окремими шкільними громадами всередині школи Ґогвортс. Кожен факультет мав свої власні особливості, цінності та традиції, і студенти були активно залучені до життя свого факультету. Однак, вони також були частинами більшої шкільної громади Ґогвортсу, де всі студенти й вчителі спільно приймали рішення та взаємодіяли між собою.

Поміркуйте, чи стала шкільна громада Ґогвортсу (учнівська, викладацька і батьківська) важливим чинником на шляху до перемоги над злом, утіленим в образі Волан-де-Морта та його армії мороку

Шкільна громада Ґогвортсу, включаючи учнів, викладачів і батьків, стала надзвичайно важливим чинником на шляху до перемоги над злом, уособленим у Волан-де-Морта та його армії мороку. Учні, об’єднані в факультети, взаємодіяли між собою, розвивали свої навички та брали активну участь у боротьбі зі злом. Викладачі, як наставники, надавали допомогу та керівництво учням, навчали їх магічним навичкам та моральним цінностям. Батьки також вносили свій вклад, підтримуючи й мотивуючи своїх дітей у боротьбі зі злом. Разом вони створили єдину і сильну шкільну громаду, яка сприяла перемозі над темрявою та збереженню Ґогвортсу.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

1. Поясніть значення понять: «шкільна громада», «учнівське самоврядування»

Шкільна громада – це об’єднання вчителів, учнів та батьків, яке характеризується взаємодією всіх учасників з метою досягнення спільної мети. Шкільна громада включає всіх зацікавлених сторін – учнів, вчителів, адміністрацію та батьків – і працює над покращенням навчального середовища, розвитком учнів та забезпеченням їх потреб.

Учнівське самоврядування – це спосіб залучення учнів до систематичної участі в організації життя шкільної громади. Це дозволяє учням брати активну участь у прийнятті рішень, впливати на шкільні справи, розвивати лідерські навички та брати відповідальність за свої дії. Учнівське самоврядування може включати учнівські ради, комітети, групи та проекти, які спрямовані на поліпшення шкільного життя та навчання.

2. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне словами «хто», «що», «як» та ін

  • Хто приєднується до шкільної громади?
  • Що означає шкільна громада?
  • Як учні можуть брати участь у шкільному житті?
  • Чого досягається через учнівське самоврядування?
  • Які ролі виконують учні, вчителі і батьки в шкільній громаді?
  • Як шкільна громада Ґогвортсу сприяла перемозі над злом?
  • Що таке учнівське самоврядування?
  • Що означає поняття «шкільна громада»?

3. Сьогодні у світі існує чимало незвичних для нас шкіл. Поміркуйте, чому створюють такі незвичні школи. За допомогою інтернет-мережі складіть топ-10 незвичних шкіл світу та представте їх у класі

Незвичні школи створюються з різних причин. Деякі з них пропонують альтернативний підхід до навчання, де діти мають більше волі та можуть розвиватися власним темпом. Інші школи можуть бути спрямовані на конкретні потреби або інтереси учнів, такі як спорт, мистецтво або наука. Деякі школи працюють над інклюзивним середовищем, де кожен учень відчуває себе прийнятим і підтриманим.

Використовуючи інтернет-мережу, можна скласти топ-10 незвичайних шкіл світу. Ось кілька прикладів:

  1. Підземна школа (Terraset Elementary School РТА) – США
  2. Школа пригод Watershed School у США відправляє учнів на одну із шести місцевих ферм, де вчаться тому, як працює ферма
  3. У школі ALPHA у Канаді панує вічне свято неслухняності. Тут немає ні оцінок, ні суворого розкладу, ні домашніх завдань
  4. Школа біля села Гулу. Китайська школа. Незвичайна вона тим, що входить ще й в список самих важкодоступних шкіл у світі. А все тому, що розташувалася в гірській місцевості й шлях до неї дуже складний
  5. Школа за принципом open space Ørestad Gymnasium у Данії – справжній витвір сучасного мистецтва як зсередини, так і зовні
  6. Школа пошуку спільної мови Busan International Foreign School у Південній Кореї навчає дітей емігрантів
  7. До школи приємної взаємодії зі світом Mountain Mahogany Community School у США можна лише вигравши в лотерею
  8. У школі пізнання всього через музику Choir Academy of Harlem у Нью-Йорку вчителі прагнуть сприяти розвитку в дитині його прихованих талантів
  9. У школі для біженців і нелегалів “Бялик-Рогозин” в Ізраїлі навчаються діти біженців і нелегальних емігрантів
  10. Школа в пустелі (Abu Dhabi Future School) – Об’єднані Арабські Емірати

4. Уявіть себе президентом/президенткою учнівського самоврядування. Складіть програму своїх ідей і запропонуйте її шкільній громаді. Схематично відобразіть, яким буде шкільне самоуправління (посади й обов’язки учнів) за вашою програмою.

Програма самоврядування учнівського самоврядування

Мета: Розвиток лідерських навичок, залучення учнів до прийняття рішень та покращення шкільного середовища.

  1. Президент/Президентка учнівського самоврядування
    • Проводити засідання та керувати роботою учнівського самоврядування
    • Представляти учнівську громаду на зовнішніх заходах та зустрічах
    • Забезпечувати комунікацію між учнівським самоврядуванням, вчителями та адміністрацією
  2. Координатор розваг та культурних заходів
    • Організація та планування шкільних заходів та свят
    • Координація роботи комітету з розваг та культурних заходів
    • Залучення учнів до активної участі в заходах
  3. Координатор соціальних проектів
    • Планування та координація соціальних проектів у школі та громаді
    • Залучення учнів до доброчинних акцій та волонтерства
    • Співпраця зі шкільними та громадськими організаціями
  4. Координатор спортивних заходів
    • Організація та планування спортивних змагань та тренувань
    • Координація роботи комітету зі спортивних заходів

Ідеї:

Розвиток Шкільного Інтернет-Порталу:

  • Створення інтерактивного веб-сайту для спілкування, обміну ідеями та публікацій.
  • Запуск блогу, в якому учні можуть ділитися своїми досягненнями та ініціативами.

Ініціативні Групи:

  • Створення різноманітних груп за інтересами (спорт, мистецтво, наука тощо).
  • Проведення регулярних зустрічей та заходів, орієнтованих на розвиток конкретних сфер.

Волонтерська Діяльність:

  • Організація волонтерських проектів для підтримки місцевої громади.
  • Відзначення учнів за активну волонтерську діяльність.

Екологічна Ініціатива:

  • Створення екологічної групи для здійснення екологічних ініціатив в школі та навколишньому середовищі.
  • Впровадження системи відсортування сміття та участь у екологічних заходах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *