§1. Історія стародавнього світу: хронологічні межі, лічба часу, історичні джерела

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст)

Цей параграф “історія стародавнього світу: хронологічні межі, лічба часу, історичні джерела” присвячений стародавньому світу. Він досліджує хронологічні межі, методи лічби часу та історичні джерела, що необхідні для вивчення історії цього періоду. Розділ охоплює давні цивілізації, такі як Месопотамія, Єгипет, Греція, Рим та інші, які дозволяють зрозуміти походження та розвиток людства, а також розвиток культури, політики та науки. Розділ також детально пояснює різні методи лічби часу та історичні джерела та їх використання в дослідженні історії стародавнього світу.

1. Що вивчає історія стародавнього світу та які її хронологічні межі?

Історія стародавнього світу вивчає давні цивілізації, такі як Месопотамія, Єгипет, Греція, Рим та інші. Її хронологічні межі зазвичай охоплюють період з початку писемної історії до кінця Західної Римської імперії у V столітті н.е.

На підставі тексту заповніть таблицю.

Розділ історіїІсторія стародавнього світу
Хронологічні межівід початку розвитку людства  до кінця Західної Римської імперії у V столітті н.е.
Що досліджуєдавні цивілізації, такі як Месопотамія, Єгипет, Греція, Рим та інші, методи лічби часу та історичні джерела

Обговорюємо. Роздивіться пам’ятник Геродотові та прочитайте текстівку до ілюстрації. Чому людей здавна цікавило життя в минулому? Кого і чому називають «батьком історії»?

Життя в минулому завжди цікавило людей. Найбільші події, здійснення видатних людей, культурні досягнення та героїчні вчинки – все це формує історію, яку ми навчаємося і досліджуємо. Геродота називають “батьком історії” через його внесок у розвиток науки про минуле людства.

Досліджуємо. Прочитайте уривок з джерела. Що довідуємося з праці Геродота про розвиток моральних уявлень? Як ви розумієте твердження Усе має свою історію? Що з уроків історії в 5 класі дізналися про те, як змінювалося місце людини в суспільстві, її права та обов’язки, світогляд, ставлення до інших та довкілля? На підставі яких джерел історики довідуються про це?

Уривок з джерела дозволяє зрозуміти, що Геродот розмірковує про те, що матеріальні блага не забезпечують щастя. Він зазначає, що існує певна межа, за яку людина не може мати більше матеріальних благ, ніж їй потрібно, інакше вона не буде щасливою. Це ствердження приводить до думки, що все має свою історію. З історії можна дізнатися, як змінювалося місце людини в суспільстві, її права та обов’язки, світогляд, ставлення до інших та довкілля. Історики довідуються про це на підставі різних джерел, таких як археологічні розкопки, історичні документи та свідчення очевидців подій.

2. Яку роль відіграє хронологія в дослідженнях найдавніших періодів історії людства?

Хронологія відіграє дуже важливу роль в дослідженнях найдавніших періодів історії людства, оскільки ці періоди часто характеризуються відсутністю писемної історії або обмеженим обсягом історичних джерел. Хронологія дає можливість визначити порядок подій та зробити припущення про те, які події могли відбутися відповідно до знань, зібраних з історичних джерел та археологічних розкопок. Відповідно, хронологія допомагає створити більш повну та точну картину того, що відбувалося в минулому.

Пригадайте з уроків у 5 класі, для чого слугує лінія часу. Чим подібне і чим відрізняється обчислення років у нашій ері та до нашої ери? Де на лінії часу розташовуються роки до нашої ери? Розв’яжіть хронологічні задачі, зробивши потрібні записи на лінії часу:

Лінія часу слугує для зображення послідовності подій у часі, що допомагає орієнтуватися в часі та порівнювати різні події.

Обчислення років у нашій ері та до нашої ери подібні тим, що обидва використовують рік як одиницю вимірювання часу.

Однак, роки до нашої ери відлічуються у зворотному порядку від нульового року до нашої ери.

1. Цар Хаммурапі царював 42 роки. У якому році закінчилося його правління, якщо воно розпочалося в 1792 р. до н. е.?

Його правління закінчилося в 1750 р. до н. е. (1792 р. до н. е. – 42 р. = 1750 р. до н. е.).

2. Перси взяли Вавилон у 539 р. до н. е. Скільки років минуло від тієї події?

Від тієї події пройшло 539 років до нашої ери. Отже, 2023-539 = 1484

Як історія стародавнього світу пов’язана з іншими історичними науками, про які довідалися на уроках у 5 класі?

Історія стародавнього світу пов’язана з іншими історичними науками, такими як археологія, палеографія. Ці науки допомагають вивчати матеріальні та писемні джерела давнини, збережені до наших днів. Зокрема, археологічні розкопки дозволяють відкривати нові факти про життя і культуру давніх народів. Палеографія – це наука про давніші форми писемності та їх розвиток в історії.

1. Дайте відповіді на запитання, винесені як назви пунктів.

Дивитися відповіді під питаннями

2. Витлумачте поняття: історія стародавнього світу, літочислення, ера, наша ера, до нашої ери, джерела з історії стародавнього світу, «батько історії».

  • Історія стародавнього світу – це наука, яка вивчає давні цивілізації, такі як Месопотамія, Єгипет, Греція, Рим та інші, методи лічби часу та історичні джерела.
  • Літочислення – це визначення часу, яке базується на певних правилах та стандартах. В історії стародавнього світу використовувалися різні методи лічби часу, такі як цикли, сезони, місяці та роки.
  • Ера – це період, який починається з певної визначної події. У історії стародавнього світу використовувалися різні ери, наприклад, ера від заснування Риму та ера від народження Христа.
  • Наша ера – це період, який починається з народження Христа. Він є стандартним методом лічби часу в більшості країн світу.
  • До нашої ери – це період, який передує нашій ері. В історії стародавнього світу використовувалися різні методи лічби часу, тому часові проміжки перед нашою ерою можуть бути вимірювані різними способами.
  • Джерела з історії стародавнього світу – це матеріали, які збереглися з давніх часів і що дозволяють вивчати історію давніх цивілізацій. До таких джерел можуть належати письмові документи, розкопки археологічних пам’яток, монети, реліквії та інші артефакти.
  • “Батько історії” – так називають Геродота, давньогрецького історика, який підкреслив важливість дослідження історії та зробив значний внесок у розвиток науки про минуле людства.

Перейшовши за посиланням перегляньте відео з Національного природничого музею в Парижі. Що найбільше вразило в ньому? У невеликому есе поділіться міркування про те, чому вчені прагнуть дослідити історію планети Земля. Яка роль у цих дослідженнях належить історикам?

Після перегляду відео з Національного природничого музею в Парижі, я згадала, що наша планета існує вже дуже довго і пройшло безліч епох, про які ми знаємо дуже мало, тому вчені прагнуть дослідити історію планети Земля, щоб краще зрозуміти, як вона формувалася, як розвивались живі організми та які зміни відбувалися з кліматом та навколишнім середовищем. Величина скелета динозавра, яку я побачила, була дивовижна, адже ці вимерлі тварини жили мільйони років тому, і їх існування було важливим етапом в історії нашої планети.

Звичайно, вчені не єдині, хто займається дослідженням історії нашої планети. Історики також відіграють важливу роль у цих дослідженнях, оскільки вони досліджують не тільки історію людства, але й історію нашої планети, включаючи давні цивілізації, які існували десятки тисяч років тому. Їх дослідження дають важливі відповіді на питання про те, які зміни відбувалися з кліматом, природними ресурсами та іншими аспектами нашої планети в минулому. Відомо, що зміни клімату впливали на життя тварин та людей в протязі тисяч років. Дослідження історії планети забезпечує важливі знання, які допомагають нам краще зрозуміти нашу планету та її еволюцію.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *