§1. Вступ. Історія — наука про минуле людства

Головна сторінка цього ГДЗ (зміст)

Згадайте — чому грека Геродота називають «батьком історії»

Геродота називають «батьком історії», оскільки він є одним з перших істориків, який застосував критичний підхід до подання історичних подій та фактів. У своїх творах він використовував методи дослідження, збирав інформацію від очевидців та свідків.

— з якими атрибутами зображують покровительку історії, музу Кліо.

Музу Кліо, покровительку історії, зазвичай зображують з книгою або свитком пергаменту в руках, а також з лавровою гілкою як символом перемоги та слави.

Як ви розумієте… — значення понять і висловів «доісторичний період», «уроки історії», «увійти в історію»?

Доісторичний період — це часовий проміжок до початку писемного запису історії, коли події фіксувалися лише у вигляді археологічних знахідок та інших матеріальних слідів.

Уроки історії — глибокі навчальні уроки, які ми можемо вивчити з історії, зокрема, з помилок минулого, успіхів та невдач відомих історичних постатей, а також з особливостей соціальних та політичних процесів минулого.

Увійти в історію — стати відомою чи легендарною особою в історії, зробивши вагомий внесок у розвиток суспільства, науки, культури, політики тощо.

1.1. Наука про минуле людства і не лише про це

Щоб усебічно розглянути поняття “історія”, можна сформулювати запитання, які стосуються цього об’єкту дослідження:

  • Коли відбувалися події, які ми називаємо “історією”?
  • Що це за події?
  • Хто створював історію, і хто зараз займається її вивченням?
  • Коли виникла сама ідея “історії” як науки?
  • Де виникла ідея “історії” як науки?
  • Як саме відбувалися історичні події?
  • Чому саме так відбувалися історичні події?
  • Чому ми вивчаємо історію?

Історія вивчає події та явища минулого, що стосуються людства та його розвитку. Вона допомагає нам зрозуміти, як ми опинилися тут, де ми зараз знаходимось, та які наслідки наші дії можуть мати в майбутньому.

1. Як ви розумієте вислів «Історія — свідок часу, світло істини, життя пам’яті, вчителька життя, вісниця старовини» (Марк Тулій Цицерон)?

Марк Тулій Цицерон вважає історію свідком часу, оскільки вона зберігає в собі пам’ять про минуле. Історія також є світлом істини, оскільки допомагає розуміти події з різних боків та дає можливість зрозуміти, що дійсно відбувалося. Вона є життям пам’яті, оскільки дозволяє зберегти в пам’яті події, які відбувалися в минулому. Історія також є вчителем життя, оскільки дає можливість вивчити досвід минулого та зробити висновки для майбутнього. Нарешті, вона є вісницею старовини, оскільки допомагає зберегти пам’ять про минуле та зрозуміти, що сталося в давнину та як це впливає на сучасність.

2. Дайте відповіді на З-D запитання про термін «історія».

Коли відбувалися події, які ми називаємо “історією”?

Події, які ми називаємо “історією”, відбувалися в минулому.

Що це за події?

Це події та явища минулого, що стосуються людства та його розвитку.

Хто створював історію, і хто зараз займається її вивченням?

Історію створювали ті, хто жив у минулому, а зараз її вивчають історики.

4. Коли виникла сама ідея “історії” як науки?

Ідея “історії” як науки виникла в давнині.

3. Розгляньте схематичні варіанти співвідношення історії України та світової історії. Визначте, котра зі схем є правильною. Поясніть свій вибір.

Згідно зі схемою, історія України є частиною світової історії, тому правильною є 4 схема. Історія України й світова історія мають взаємозв’язок та впливають одна на одну. Історія України не може бути розглянута окремо від світової історії, оскільки вона є однією з віток цієї історії та пов’язана з історією інших народів та держав.

1.2. Мандрівка в минуле. Словом і ділом

STEM-завдання «Чому потрібно вивчати історію». Матеріали: папір; маркер / олівці / ручка; доступний ґаджет.

Алгоритм виконання:

  1. Укладіть на папері план короткого спітчу та виступу-звернення на тему: «Чому потрібно вивчати історію». Пам’ятайте, що ваш виступ має складатися з короткого вступу, основної частини з переліком аргументів, висновку-кінцівки.
  2. Продумайте мовне оформлення вашого спітчу.
  3. Запишіть відео вашого виступу за допомогою ґаджету. Мова звернення має бути чіткою та зрозумілою.
  4. Продемонструйте результати своєї роботи в класі. Обговоріть почуті під час виступів аргументи.

«Чому потрібно вивчати історію».

Історія – це наука про минуле людства, яке містить події, які відбувалися в різні епохи, а також їх наслідки. Історія має велике значення для нашої сучасності, оскільки допомагає зрозуміти, як ми опинилися тут, де ми зараз знаходимось, та які наслідки наші дії можуть мати в майбутньому.

Оскільки історія вивчає події та явища минулого, ми можемо звернутися до неї за відповідями на багато питань, які стосуються сьогодення. Це можуть бути питання про наші корені, про те, як ми стали тими, ким є сьогодні, про те, які помилки були допущені у минулому, і як їх уникнути в майбутньому.

Окрім того, історія повчає нас і дає нам можливість вивчити досвід минулого та зробити висновки для майбутнього. Вона дає можливість навчитися аналізувати події та явища, розуміти їх причинно-наслідкові зв’язки та оцінювати наслідки.

Таким чином, вивчення історії є важливим для розвитку інтелектуальних та аналітичних навичок, допомагає зрозуміти те, хто ми є та як ми можемо впливати на світ навколо нас.

Дякую за увагу!

Перевірте себе

1. Складіть запитання до тексту параграфа, починаючи кожне такими словами: Коли? Що? Хто? Де? Звідки ми можемо дізнатися про? Чому? Як? Який результат ? Запропонуйте свої запитання в класі.

Коли?

  • Коли відбувалися події, які ми називаємо “історією”?

Що?

  • Що це за події?
  • Хто створював історію, і хто зараз займається її вивченням?

Де?

  • Де виникла ідея “історії” як науки?

Звідки ми можемо дізнатися про?

  • Звідки ми можемо дізнатися про історію?

Чому?

  • Чому ми вивчаємо історію?
  • Чому саме так відбувалися історичні події?

Як?

  • Як саме відбувалися історичні події?

Який результат?

  • Який результат вивчення історії?

2. Доберіть синоніми до слова «історія».

Доберіть синоніми до слова «історія».

  • Історіографія
  • Хроніка
  • Події минулого
  • Минуле людства

3. Складіть і запишіть два-три речення зі словосполученням «уроки історії».

Уроки історії дають можливість вивчити досвід минулого та зробити висновки для майбутнього. Вони вчать нас аналізувати події та явища, розуміти їх причинно-наслідкові зв’язки та оцінювати наслідки. Навчаючись історії, ми можемо зрозуміти, як ми опинилися тут, де ми зараз знаходимось, та які наслідки наші дії можуть мати в майбутньому.

4. Ознайомтеся зі структурою підручника. Розкажіть про свої міркування щодо власних очікувань від вивчення курсу «Досліджуємо історію і суспільство» у б класі.

Структура підручника «Досліджуємо історію і суспільство» містять різноманітні розділи, де вивчаються різні епохи та події, що сталися в історії людства. Це може бути розгляд давніх цивілізацій, середньовіччя, нового та новітнього часу. У кожному розділі вивчаються окремі теми, де розглядаються окремі аспекти життя людей, які жили в ці епохи.

Очікую від вивчення курсу отримати розуміння того, як змінювалася людська цивілізація з плином часу, які події та явища вплинули на розвиток людства та які наслідки ці події мали. Також, я сподіваюсь, що під час вивчення курсу ми зможемо навчитися аналізувати історичні події та розуміти, які принципи та цінності лежать в основі розвитку людства. При цьому, я вважаю, що важливо не тільки вивчати історію, але й розуміти, як можемо використовувати отримані знання для покращення майбутнього.

5. Вправа «Асоціативне гроно». Створіть асоціативне гроно з терміном «історія».

Вправа «Асоціативне гроно». Створіть асоціативне гроно з терміном «історія».

  • Минуле
  • Події
  • Досвід
  • Розвиток
  • Культура
  • Історичні факти
  • Час
  • Вивчення

6. Вправа «З-D тур». Створіть «інструкцію» з використання можливостей онлайн-екскурсій у режимі 3-D.

  1. Оберіть місце для онлайн-екскурсії. Наприклад, музей, галерею, місто чи будь-яке інше місце, яке ви хотіли б дослідити.
  2. Знайдіть онлайн-екскурсію у режимі 3-D. Наприклад, ви можете скористатися сервісами Google Maps або Google Arts & Culture, які надають можливість дослідити відомі туристичні місця у режимі 3-D.
  3. Запустіть онлайн-екскурсію та досліджуйте місце у режимі 3-D. Звертайте увагу на деталі, досліджуйте кожний куток та спробуйте дізнатися якомога більше про місце, яке ви досліджуєте.
  4. Під час онлайн-екскурсії використовуйте можливості, які надає режим 3-D. Наприклад, ви можете збільшувати чи зменшувати масштаб, обертати камеру та досліджувати місце з різних кутів.
  5. Робіть знімки екрана та зберігайте їх, якщо ви хочете зберегти якусь конкретну деталь чи момент під час онлайн-екскурсії.
  6. Після закінчення онлайн-екскурсії обговоріть свої враження та поділіться знайденими цікавинками зі своїми друзями або вчителем.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *