Зміст ГДЗ Всесвітня історія 7 клас Пометун
1. Визначте переваги та виклики географічного розташування Аравійського півострова. Стисло запишіть їх до таблиці.
Переваги та виклики географічного розташування Аравійського півострова
Переваги географічного розташування | Виклики географічного розташування |
---|---|
1. Торговельні шляхи: перетин важливих торговельних шляхів, що з’єднували Європу з країнами Сходу (Індія, Китай, Східна Африка). | 1. Кліматичні умови: пустелі та сухі степи, що ускладнюють землеробство. |
2. Родючі оази: можливість вирощування пшениці, ячменю, бавовни, динь, фінікових пальм, створення садів та виноградників. | 2. Обмеженість водних ресурсів: залежність від оаз та необхідність адаптації до дефіциту води. |
3. Природні ресурси: “країна пахощів” та “країна прянощів” з вирощуванням ладану, мірри, кориці, алое, шафрану. | 3. Кочовий спосіб життя: суворі природні умови, що вимагали постійного переміщення в пошуках пасовищ для худоби. |
2. Прочитайте характеристику ісламу з дослідження Наталі Латигіної «Іслам: шлях крізь століття». Як авторка схарактеризувала цю світову релігію? Яка частина тексту суголосна із зображенням на перській мініатюрі XV cт.? Чому?
Наталі Латигіна в дослідженні «Іслам: шлях крізь століття» описує іслам як наймолодшу світову релігію, що виникла в VII столітті серед семітських народів Аравійського півострова. Іслам запозичив багато з юдаїзму та християнства, формуючись у тому ж соціокультурному середовищі, але пізніше. Він довів до абсолюту принцип монотеїзму.
Перська мініатюра XV століття, де Мухаммед веде Авраама, Мойсея, Ісуса та інших у молитві, ілюструє ці запозичення, підкреслюючи зв’язок між релігіями.
3. Поміркуйте, чому Арабський халіфат не став стійким державним утворенням. Стисло запишіть свої міркування та обговоріть їх з однокласниками та однокласницями.
- Великі розміри й різноманітність: Управляти такою великою і різноманітною імперією було складно. Різні етнічні та релігійні групи часто мали свої інтереси, що призводило до конфліктів.
- Внутрішні повстання і заколоти: Часті повстання підкорених народів і внутрішні чвари серед арабської еліти ослаблювали державу.
- Економічні труднощі: З часом економічні ресурси почали виснажуватися, що ускладнювало утримання великої армії та адміністративного апарату.
- Зовнішні загрози: ****Нові завойовники, такі як монголи, завдали значного удару по халіфату, що вже був ослаблений внутрішніми проблемами.
4. Розгляньте зображення та з їхньою допомогою стисло схарактеризуйте культуру Арабського халіфату.
Культура Арабського халіфату була багатою і різноманітною:
- Архітектура: Мечеть Джаме в Ісфагані, Іран, показує складні візерунки з цегли та плитки, що є характерними для ісламського мистецтва.
- Освіта: Медресе в Гранаді, Іспанія, були важливими освітніми центрами, де вивчали релігійні та світські науки.
- Мозаїка: У Великій мечеті Омейядів у Дамаску, Сирія, є мозаїки, що зображують пейзажі та будівлі, демонструючи майстерність арабських художників.
- Ілюстрації: Рукописи, як-от «Книга чудес», містили зображення, які допомагали зрозуміти текст.
Ці елементи відображають багатство архітектури, освіти та мистецтва в Арабському халіфаті.