1-2. Установіть відповідність між назвами давньоримських споруд та їхніми зображеннями. Укажіть призначення кожної пам’ятки.
- Ґ Базиліка Ульпія на форумі Траяна (реконструкція)
- Г Арка Септимія Севера з римського форуму.
- Б Найбільша споруда давнього Рима – Великий цирк (реконструкція).
- А Найвищий давньоримський акведук Пон-дю-Гар (Франція).
- В Амфітеатр Флавіїв – Колізей.
- Д Колона імператора Марка Аврелія.
3. Доберіть до тлумачень слова, з’єднавши стрілочками з відповідним рядком.
- Дугоподібне перекриття отвору в стіні або простору між двома опорами – це арка.
- Прямокутна будівля з великим залом, розділеним рядами колон на декілька приміщень – це базиліка.
- Споруда для видовищ, де місця для глядачів оточують арену з усіх боків – це амфітеатр.
- Простір без кутів, навколо якого розташовувалися місця для глядачів – це цирк
4. Визначте внесок історичних діячів у розвиток культури Давнього Риму, уписавши відповідні літери у віконечка.
- Першим переклав латиною «Одіссею». – З (Лівій Андронік)
- Посприяли розвиткові давньоримської філософії. – Ґ, Є (Луцій Анней Сенека, Тіт Лукрецій Кар)
- Зажив слави «батька» правознавства. – Д (Гней Флавій)
- Визначні римські поети. – А, Г (Горацій, Вергілій)
- Славетні римські історики. – Б, Е (Плутарх, Публій Корнелій Тацит)
- Видатні римські географи. – В, Ж (Страбон, Клавдій Птолемей)