§9. Урок-узагальнення за темами: «Вступ», «Людина і сім’я», «Генеалогія. Історія мого роду»

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст)

Які обставини сприяли становленню родини?

Обставини, які сприяли становленню родини, можуть бути різними, але однією з головних є потреба у створенні стабільного та безпечного середовища для виховання дітей. Родина забезпечує захист та підтримку своїх членів, забезпечує можливості для розвитку та спілкування, а також передачу культурних та релігійних традицій. Особисті взаємини та прив’язаність між членами родини також грають важливу роль у формуванні сімейних зв’язків.

Що вивчає наука «генеалогія» та у чому її цінність?

Генеалогія – це наука про дослідження родоводу, історії та етнічного складу роду. Її цінність полягає в збереженні та передачі історії роду з покоління в покоління. Генеалогічні дослідження можуть допомогти знайти втрачених родичів, відновити родинні зв’язки, встановити походження роду та вивчити його історію. Крім того, генеалогія може допомогти з’ясувати спадкоємців у разі спадкування майна, знайти додаткову інформацію для родинної медичної історії, а також допомогти зберегти культурну спадщину роду.

Що називають «родинною пам’яткою» та як її досліджувати?

“Родинна пам’ятка” – це предмети, які мають особливу історичну та емоційну цінність для родини. Це може бути будь-який предмет, пов’язаний з історією роду: портрети родичів, рукописи, книги, військові медалі, шпильки для волосся, вишиванки та інше. Кожна родина має свої родинні пам’ятки, які є своєрідною “скарбницею” історії та традицій роду.

Дослідження родинної пам’ятки можна почати зі збору інформації про сам предмет: коли був створений, хто його створив, де зберігався, які історії пов’язані з ним. Потім можна дослідити, яким чином цей предмет був переданий по поколіннях, які історії і традиції пов’язані з ним у родині. Крім того, можна дослідити історію та культурний контекст часу, коли був створений цей предмет.

Уважно прочитайте подані поняття. Установіть логічні пари між термінами та їх визначеннями.

  1. Особистість – конкретна людина з погляду її культури, особливостей характеру, поведінки тощо
  2. Індивідуальність – сукупність психічних властивостей, характерних рис і досвіду кожної особистості, що відрізняють її від інших індивідуумів
  3. Сім’я – об’єднання людей на основі шлюбу або кровної спорідненості, які пов’язані між собою спільністю побуту та взаємною відповідальністю
  4. Родинна пам’ятка – предмет матеріальної культури минулого, унікальний для конкретної родини, який становить для її членів особливу цінність
  5. Родинна хроніка – виклад найважливіших подій роду (сім’ї) в хронологічному порядку із відображенням життя кількох поколінь одного роду

За допомогою підручника заповніть порівняльну таблицю

Критерії для порівнянняПоліандріяПолігаміяМоногаміяНуклеарна родина
Кількість партнерівЖінка має кількох чоловіківЧоловік має кілька дружинОдин чоловік має одну дружинуБатьки та їхні діти без шлюбу
РозповсюдженістьРідко, у деяких народівРідко, у деяких народівНайпоширеніша форма сім’їРідко, відносно нова форма сім’ї
Кількість простих сімейМоже бути кілька простих сімейМоже бути кілька простих сімейОдна проста сім’яОдна проста сім’я
Основні складовіЖінка, діти, чоловікиЧоловік, діти, дружиниБатьки, діти, дружинаБатьки, діти

Спільне: всі форми сім’ї передбачають об’єднання людей на основі шлюбу або кровної спорідненості.

Відмінне:

  • Поліандрія – жінка може мати кількох чоловіків;
  • Полігамія – чоловік може мати кілька дружин;
  • Моногамія – один чоловік має одну дружину;
  • Нуклеарна родина – батьки та їхні діти без шлюбу.

Поміркуймо! Що таке «родинна пам’ятка»? Які речі можна називати родинною пам’яткою? Кожна родина, народ мають свої святині

“Родинна пам’ятка” – це предмети, які мають особливу історичну та емоційну цінність для родини. Це може бути будь-який предмет, пов’язаний з історією роду: портрети родичів, рукописи, книги, військові медалі, шпильки для волосся, вишиванки та інше. Кожна родина має свої родинні пам’ятки, які є своєрідною “скарбницею” історії та традицій роду.

Діємо: практичні завдання

Прочитайте текст. Складіть 7 запитань до тексту, використовуючи подані варіанти. Про яку пам’ятку йдеться у тексті?

7 запитань до тексту:

  1. Яким чином дістався перстень до головного героя?
  2. Чому головний герой спершу подумав, що перстень комусь належав?
  3. Що означає вислів “родинна реліквія”?
  4. Які історії пов’язані з перстнем?
  5. Що означає вислів “тонкої ручної роботи”?
  6. Який ефект мав перстень на родину головного героя?
  7. Яка історія пов’язана з однією з подруг головного героя?

Про яку пам’ятку йдеться у тексті? – перстень.

А. Продовжте речення:

  • Фізіологічними є такі потреби: їжа, вода, повітря, сон, відпочинок, здоров’я.
  • Соціальними є такі потреби: доброзичливе спілкування, повага, взаємоповага, довіра одне до одного, безпека, взаємна відповідальність, співпереживання (емпатія), спілкування, умови для здобуття освіти, розвиток здібностей, допомога.
  • Духовними є такі потреби: пізнання себе і Всесвіту, відпочинок, взаємна любов, любов.

Б. Установіть відповідніше твердження із функціями родини (можна виконувати в електронному форматі):

  • Фізіологічні потреби: 7. їжа
  • Соціальні потреби: 3. Доброзичливе спілкування, 4. Повага, 5. Взаємоповага, 8. Довіра одне до одного, 9. Безпека, 10. Взаємна відповідальність, 11. Співпереживання (емпатія), 12. Спілкування, 14. Умови для здобуття освіти, 15. Розвиток здібностей, 17. Допомога
  • Духовні потреби: 1. Пізнання себе і Всесвіту, 2. Відпочинок, 6. Взаємна любов, 13. Любов
  • Ознаки міцної і щасливої родини: Взаємоповага, Довіра одне до одного, Взаємна відповідальність, Співпереживання (емпатія), Любов, Допомога

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *