§46. Наука і техніка в історії людства

Головна сторінка цього ГДЗ (Зміст) – Україна і світ 6 клас Щупак

Геніальний винахідник і вчений Нікола Тесла колись сказав: «Вам знайомий вислів “вище голови не стрибнеш”? Це омана. Людина може все». Як ви розумієте ці слова? Аргументуйте свою думку.

На мою думку, Нікола Тесла мав на увазі, що людський потенціал практично безмежний. Цей вислів спростовує поширений стереотип, що людина обмежена певними рамками та не може вийти за них.

Тесла вірив, що завдяки креативності, уяві та наполегливій праці людина здатна досягти набагато більшого, ніж здається на перший погляд. Він сам був яскравим прикладом цього – його геніальні винаходи значно випереджали свій час і багато в чому визначили подальший технологічний прогрес людства.

Отже, на думку Тесли, людські можливості практично безмежні і обмежують нас лише власні стереотипи та упередження. Здолавши їх, кожен може досягти набагато більшого, ніж здається спочатку. Це дуже оптимістичний і надихаючий погляд на потенціал людини.

Як ви розумієте вислів відомого англійського підприємця Річарда Бренсона? Що мав на увазі автор під «ще не винайденими колесами»?

«Ще не всі колеса винайдені. Світ занадто дивовижний, щоб сидіти склавши руки…»

На мою думку, цей вислів Річарда Бренсона відображає його оптимістичний та інноваційний погляд на світ.

Висловлюючись про “ще не винайдені колеса”, Бренсон мав на увазі, що людство ще далеко не вичерпало свій потенціал винаходів та відкриттів. Є ще безліч ідей, технологій, продуктів, які чекають свого часу, щоб змінити світ. Метафора “колеса” тут відображає революційність та епохальність деяких винаходів, які стали поштовхом до принципових змін в суспільстві.

Закликаючи не “сидіти склавши руки”, Бренсон надихає кожного з нас шукати й втілювати нові ідеї, розвивати свій потенціал, не зупинятися на досягнутому. На його думку, світ настільки дивовижний і повний можливостей, що нудьгувати просто немає часу – треба творити, відкривати, змінювати.

Діємо: практичні завдання

Укладіть у робочому зошиті чи нотатнику порівняльну таблицю на тему: «Наукові досягнення людства».

Ось приклад таблиці на основі наданої інформації:

Галузь наукиДосягнення
Філософія та наука Стародавньої ГреціїПраці Платона, Аристотеля, Архімеда
Медицина та гігієна Стародавнього РимуРозвиток професійної медицини, створення медичних шкіл
Юриспруденція Стародавнього РимуСтворення правової системи, що лягла в основу сучасного права
Архітектура та будівництво Стародавнього РимуБудівництво акведуків, доріг, винахід бетону та віконного скла
Географія та картографія епохи Великих географічних відкриттівСтворення карт світу, відкриття нових територій
Астрономія Нового часуВідкриття, що Земля обертається навколо Сонця
Наука епохи ВідродженняПраці Леонардо да Вінчі в галузі механіки, анатомії, живопису

Це лише частина можливих прикладів. Таблицю можна розширювати, додаючи більше галузей науки та конкретних досягнень.

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯ

1. Поміркуйте, чому багато великих наукових відкриттів спочатку сприймалися як фантастика, а вчені видавалися диваками, яких не варто слухати. За допомогою інтернет-мережі зберіть інформацію про подібні випадки в історії людства.

Багато великих наукових відкриттів спочатку сприймалися як фантастика, оскільки вони значно випереджали свій час і суперечили усталеним уявленням тогочасного суспільства. Наприклад:

  • Теорія геліоцентризму Коперника, згідно з якою Земля обертається навколо Сонця. У Середні віки це вважалося єрессю.
  • Винаходи Леонардо да Вінчі – літальні апарати, підводні човни та ін. На той час технічний прогрес не дозволяв їх реалізувати.
  • Теорія еволюції Дарвіна, яка суперечила біблійному трактуванню походження людини.

2. У чому може виявлятися зв’язок між розвитком економіки й науки, науки й освіти? Відповідь обґрунтуйте

Зв’язок між наукою, економікою та освітою полягає в тому, що:

  • Розвиток науки потребує інвестицій, тому залежить від стану економіки.
  • Наукові відкриття стимулюють технологічний прогрес і економічне зростання.
  • Підготовка наукових кадрів відбувається в системі освіти. Розвинена освіта сприяє розвитку науки.
  • Впровадження наукових розробок у виробництво потребує кваліфікованих кадрів.

Отже, ці сфери тісно взаємопов’язані і впливають одна на одну. Розвиток науки стимулює економічне зростання, а економічний потенціал суспільства визначає можливості для розвитку науки та освіти.

3. Розгляньте зображення різної техніки та дайте їм назви. Об’єднайте зображені предмети у тематичні групи (транспорт, комп’ютерна техніка, побутова техніка, інше). Доповніть ці тематичні групи приладами, якими користуєтесь особисто ви або члени вашої родини.

Об’єднати їх у тематичні групи:

  • Транспорт: автомобілі, літаки, кораблі, потяги тощо
  • Комп’ютерна техніка: комп’ютери, ноутбуки, планшети, принтери, сканери тощо
  • Побутова техніка: холодильники, пральні машини, пилососи, мікрохвильові печі тощо
  • Інше: все, що не підходить під вищенаведені категорії

Доповнити ці категорії пристроями, якими я або моя родина користуємося особисто:

  • Транспорт: автомобіль, велосипед
  • Комп’ютерна техніка: принтер, ігрова приставка
  • Побутова техніка: холодильник, мікрохвильова піч, праска
  • Інше: фотоапарат

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *