§40. Узагальнення з теми «Давня Греція та її сусіди»

Головна сторінка цього ГДЗ  (Зміст) – 6 клас Бандровський

1-2. Дайте відповіді на запитання до картосхеми про те, якими цифрами чи буквами позначено:

  1. Македонську державу часів Філіппа II – 2
  2. місце вирішальної битви Східного походу Александра Македонського, що призвела до падіння Перської держави – Г
  3. найбільші елліністичні держави – 1

3-4. Розподіліть твердження про історичних діячів, уписавши в таблицю відповідні літери.

АрістотельГеродотСократЛеонідФіліпп II
БАВГД

5. Про які історичні події йдеться в уривкові з джерела?

«Чотири дні Ксеркс звелів перечекати, усе ще сподіваючись, що спартанці кинуться навтьоки… Під час цих сутичок цар, як розповідають, спостерігав за ходом бою й, охоплений страхом за своє військо, тричі підхоплювався зі свого трону. Так вони билися в той день, але й наступний день не приніс персам удачі. Більшість спартанців уже зламала свої списи й потім заходилася вражати персів мечами…».

У цьому уривку з джерела йдеться про битву при Термопілах під час греко-перських війн, коли спартанці й інші грецькі війська стали протистояти перському царю Ксерксу.

6. Про якого історичного діяча йдеться в уривкові з джерела?

«Як стратег він славився найбільше своєю обережністю: ніколи не рвався непродумано до битви, якщо вона була пов’язана з великим ризиком і результату її не можна було передбачити… ».

У цьому уривку з джерела йдеться про стратега, якого славить його обережність та обачність у прийнятті рішень перед битвами. Такий опис може відноситися до багатьох історичних діячів, і точний ідентифікована особа не наводиться в даному уривку.

7-8. Упишіть у кросворд слова, яких бракує, а до поданих доберіть визначення.

  1. Гімназія.
  2. Учасник Олімпійських ігор, спортсмен, який представляє свою країну на цих спортивних змаганнях.
  3. Заклад, де зберігаються, виставляються для громадського перегляду та дослідження різноманітні цінні об’єкти, такі як історичні артефакти, мистецтво, природні зразки тощо.
  4. Фаланга.
  5. Подія або ситуація, яка призводить до великих трагічних наслідків, страждань, ілюструючи негативні аспекти людської долі або події, що завдають значного збитку індивідам або суспільству.
  6. Раби.

9-10. Установіть хронологічну послідовність подій, розставивши букви на лінії часу.

Б – Марафонська битва греко-перських воєн (490 р. до н.е.)

В – Перебування Перікла на чолі Афінської держави (461-429 рр. до н.е.)

А – Початок правління в Македонії Александра III, сина Філіппа II (359-336 рр. до н.е.)

11-12. Скориставшись пам’ятками, сформулюйте кілька тверджень про розвиток господарства в античних полісах на території України. Свою відповідь почніть словами: Зображені пам’ятки свідчать про розвиток у греків, мешканців античних полісів Північного Причорномор’я та Криму…

Виготовлення монет у античних полісах Північного Причорномор’я свідчило про розвиток фінансової системи та торгівлі, а також про наявність власної грошової одиниці.

Посуд із зображеннями торговельних і військових кораблів давніх греків свідчив про важливу роль морської торгівлі та військово-морських справ у господарстві античних полісів на узбережжі.

Руїни будинку грецького винороба та заготівельника риби з давнього Херсонеса Таврійського показують розвиток сільського господарства та рибальства, а також значення виноробства у господарстві та культурному житті античних полісів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *