§2-3. Як виникли системи літочислення (частина 1)

Зміст ГДЗ робочий зошит 6 клас Щупак

ПРАЦЮЄМО В КЛАСІ

1. Кластер «Історичний час» Заповніть кластер-схему «Історичний час»: запишіть до неї все, що вам відомо про історичний час.

  1. Період з археологічними/писемними свідченнями
  2. Вимірюється в роках, століттях, тисячоліттях, ерах
  3. Встановлення хронології та синхронності подій
  4. Поділ на історичні періоди (первісність, античність тощо)
  5. Умовна періодизація історії людства
  6. Різні системи літочислення (до н.е., н.е.)
  7. Інструменти упорядкування (хронологічні таблиці, лінії часу)
  8. Аналіз зв’язків подій через встановлення точних дат

2. Історичний нотатник на основі навчальних текстів на с. 11-13 підручника заповніть стікери історичного нотатника.

Що спонукало людей до винаходу лічби часу?

  • Потреба планувати господарську діяльність
  • Залежність життя від природних циклів і явищ
  • Необхідність визначати сприятливий час для посіву та збору врожаю

Які знання людей стали основою для лічби часу?

  • Спостереження за рухом небесних тіл (Сонця, Місяця, зірок)
  • Розуміння циклічності природних явищ
  • Математичні обчислення тривалості різних періодів

Які види календарів винайшли люди?

  • Місячний календар
  • Сонячний календар
  • Місячно-сонячний календар
  • Юліанський календар
  • Григоріанський календар

Яку роль у літочисленні відіграє ера?

  • Визначає початковий момент відліку часу
  • Дозволяє впорядкувати історичні події
  • Забезпечує єдину систему датування для різних народів і культур
  • Допомагає встановити хронологічну послідовність подій в історії

ПРАЦЮЄМО ВДОМА

3. Історія на лінії часу Використовуючи історичні дати з навчальних текстів на с. 11-13 підручника, потренуйтесь упорядковувати історичний час:

а) запишіть три події (на вибір) до хронологічної послідовності:

  1. 4236 р. до н.е. – впровадження першого місячного календаря в Єгипті
  2. 776 р. до н.е. – перші Олімпійські ігри в Давній Греції
  3. 45 р. до н.е. – впровадження юліанського календаря

б) позначте на лінії часу початок сучасного літочислення, три події (на вибір) до і після Різдва Христового:

позначте на лінії часу початок сучасного літочислення, три події (на вибір) до і після Різдва Христового:

в) запишіть три події (на вибір) до хронологічної таблиці:

ДатаПодія
3761 р. до н.е.“Створення світу” за юдейським календарем
525 р. н.е.Діонісій Малий запропонував еру “від Різдва Христового”
1582 р. н.е.Впровадження григоріанського календаря

г) визначте за текстами, які дві події відбулися майже одночасно (з різницею у три роки) та запишіть їх до синхронізованої таблиці:

ДатаПодіяДатаПодія
45 р. до н.е.Впровадження юліанського календаря44 р. до н.е.Вбивство Юлія Цезаря

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *