Практичне заняття. Утвердження принципів громадянського рівноправ’я

Головна сторінка ГДЗ (зміст)

Запитання та завдання до документа

1. Які права Декларації належать до природних і невід’ємних прав людини?

Право на свободу, власність, безпеку та опір гнобленню.

2. Чим, за Декларацією, може бути обмежена свобода людини?

  • Закон може забороняти лише дії, що шкодять суспільству. Усе, що не заборонено законом, дозволено…
  • …кожен громадянин, викликаний або взятий в силу закону, повинен негайно коритись…

3. Назвіть статті Декларації, які визначають:

  • порядок і норми кримінального провадження: 7, 8, 9
  • свободу слова й переконань: 10,11
  • мету, порядок стягнення та використання податків: 13, 14
  • недоторканність приватної власності: 17.

4. Які статті Декларації та її ідеї можуть бути використані, на вашу думку, для укладання Статуту вашої школи, вашого класу?

Зважаючи на цінності та ідеї, викладені в Декларації прав людини і громадянина 1789 року, наступні статті можуть бути використані для укладання Статуту школи або класу:

  • Стаття 1: “Людина народжується вільною і рівною в своїй гідності та правах”. Мета – створення безпечного та рівного середовища для всіх учасників.
  • Стаття 2: “Метою будь-якої політичної спільноти є збереження природних і невідчужуваних прав людини”. Основа – підтримка та захист прав учнів та вчителів.
  • Стаття 3: “Принцип всякої суспільної організації полягає в тому, щоб забезпечити реалізацію природних прав людини”. Напрямок – реалізація природних прав учнів та вчителів.
  • Стаття 4: “Суть свободи полягає в тому, щоб діяти так, як не завдає шкоди іншим: тому вправо кожної людини на все обмежується лише тими обмеженнями, які забезпечують вправу прав інших людей та збереження громадського порядку”. Формулювання правил поведінки в школі або класі для забезпечення безпеки та громадського порядку.
  • Стаття 10 про свободу вираження думок та їх поширення може бути використана для створення положення про свободу слова в шкільному середовищі та вільний обмін інформацією між учасниками освітнього процесу.
  • Статті 21 та 22 про свободу спілкування та право на участь у створенні законів можуть бути використані для розробки положення про право на участь учнів та вчителів у створенні правових норм шкільного життя для учнівського самоврядування.
  • Статті 26 та 27 про право на освіту можуть бути використані для створення положення про право на освіту та доступ до неї для всіх учнів, незалежно від їхньої національності, раси, релігійних переконань, соціального стану.

Зазначені ідеї Декларації можуть допомогти створити статут, який визначатиме основні права та свободи учнів і вчителів, забезпечить вільний обмін інформацією та думками, сприятиме розвитку особистості та забезпечить рівні можливості для всіх у середовищі шкільного соціуму.

5. Зіставте положення Декларації з положеннями розділу 2 Конституції України. Які ідеї документів співзвучні? Які статті Декларації, на ваш погляд, є найбільш актуальними для України сьогодні?

Найважливіші статті для сучасної України:

  1. Кожна людина народжується вільною та рівною в правах. Різниці в суспільстві можуть ґрунтуватися тільки на загальному добрі.
  2. Влада в Україні походить від народу. Ніяка група чи особа не може володіти владою, яка не походить від народу.
  3. Ніхто не може бути обвинувачений, заарештований або затриманий, крім випадків, визначених законом, і відповідно до форм, передбачених ним. Той, хто домагається видання свавільних наказів, сприяє їх виданню, виконує їх, або той, на чию вимогу вони виконуються, повинен бути покараний. Але кожен громадянин, який затримується, мусить негайно коритися закону. Якщо він чинить опір, вважається винним.
  4. Кожна людина вважається невинуватою, доки не буде доведено її вину. Якщо необхідно здійснити арешт, будь-яка надмірна суворість для забезпечення безпеки обвинуваченого повинна бути суворо карана за законом.
  5. Суспільство має право вимагати від кожного представника влади звіту про його діяльність.

6. Чому ідеї Декларації прав людини і громадянина стали основоположними не тільки для французького конституційного права, а й для конституцій багатьох країн світу?

Декларація прав людини і громадянина містить низку основних принципів, які стали прийнятними як стандарти міжнародних прав людини. Ці принципи включають право на життя, свободу, рівність, безпеку та право на захист від насильства та дискримінації. Вона також закріплює право на свободу думки, совісті та віросповідання, право на свободу слова, наукову, художню та літературну творчість.

Ці принципи є основою багатьох міжнародних документів та конституцій, які регулюють відносини між державою та людиною. Крім того, ідеї Декларації стали важливою складовою у формуванні громадянського суспільства та культури поваги до прав людини. Вони також є важливою складовою у процесі формування світової цивілізації та розвитку людської культури.

7. Пригадайте з історії Французької революції, чи вдалося втілити в життя ідеї «Декларації прав людини і громадянина»? Чому?

Ідеї “Декларації прав людини і громадянина” були складним завданням для революційних урядів, що прийшли до влади після повалення монархії. Всупереч намірам забезпечити рівність і свободу для всіх, дійсність виявилася складнішою.

Революційний уряд розпочав сувору терористичну кампанію проти внутрішніх і зовнішніх ворогів революції, не забезпечивши свободу слова та преси, а також права на вірування та обґрунтоване звинувачення.

Крім того, під час революції виникли соціальні та економічні проблеми, які ускладнювали втілення ідеалів декларації в практику. Таким чином, несумісність ідеалів декларації зі здійсненням їх повністю призвела до того, що наступні роки після прийняття декларації були періодом нестабільності, терору та розбрату.

Однак, ідеї “Декларації прав людини і громадянина” залишаються важливими для розвитку людського суспільства та є основою багатьох сучасних чинних конституцій.

Запитання та завдання до документа

1. Відповідно до Кодексу Наполеона, цивільна дієздатність громадянина наставала у 21 рік. Чи вважаєте Ви це демократичною нормою на той час? Чи можете Ви сказати, як це співвідноситься з віком цивільної дієздатності в сучасній Україні?

Це було демократично. У сучасній Україні люди стають повнолітніми з 18 років, але чи це завжди правильно – питання дискусійне. Чи дійсно людина вже набрала достатнього життєвого досвіду, який потрібний для того, щоб укладати цивільно-правові договори, коли їй ще немає 18 років – це не так просто визначити.

2. Яке значення для суспільства й держави мали статті про захист приватної власності?

Статті про захист приватної власності мали велике значення для суспільства й держави, оскільки такий захист є одним із головних стовпів розвитку ринкової економіки. Власність є важливою складовою економічного розвитку, оскільки вона стимулює інвестиції та підтримує економічну активність населення. Захист приватної власності забезпечує стабільність економіки, збільшує конкуренцію та сприяє розвитку інноваційних технологій і підприємництва.

3. Як Ви думаєте, чи існує зв’язок між захистом приватної власності та наявністю демократії в державі?

Так, існує зв’язок між захистом приватної власності та наявністю демократії в державі. Захист власності є необхідною умовою для розвитку ринкової економіки, а також забезпечує стабільність інвестиційного клімату в державі. Крім того, захист приватної власності позитивно впливає на рівень економічної свободи і зменшує можливість корупції й зловживань владою. Відсутність захисту власності може призвести до втрати довіри населення до влади, а також до зменшення інвестиційного потенціалу держави. Таким чином, захист приватної власності є важливою складовою демократії в будь-якій державі.

4. Яке значення для французького суспільства мали положення кодексу про шлюб? Як Ви вважаєте, чи однаково це сприймалось у країнах Європи, де більшість населення становили католики, або протестанти, або православні? Назвіть ці країни.

Положення Кодексу про шлюб установили нові стандарти щодо шлюбу та родини в французькому суспільстві. Цей кодекс визнавав шлюб як договір між двома вільними людьми, які вибирали один одного, та гарантував рівність чоловіка та жінки в шлюбі. Кодекс регулював питання розлучення та усиновлення, а також встановлював правила щодо спадщини.

У багатьох країнах, що перебували під впливом французької культури та права, введено кодекс Наполеона про шлюб та родину. Такі країни, як Італія, Німеччина та Швейцарія, використовували деякі положення з кодексу Наполеона, а ідеї й положення кодексу були запроваджені до законодавства ще більше країн. Кодекс Наполеона мав значення для суспільства та держави в різних країнах.

У католицьких країнах кодекс про шлюб сприймався зі значними застереженнями, оскільки він суперечив традиційним католицьким церковним канонам щодо шлюбу та розлучення. У протестантських країнах, які перебували під впливом протестантської реформації, положення кодексу про шлюб сприймалися більш лояльно. У православних країнах питання шлюбу та розлучення регулювалось церковними канонами, тому законодавство про шлюб мало менше значення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *