1. Види історичних джерел.
Заповни схему, вписавши назви видів історичних джерел.
- Усні джерела
- Писемні джерела
- Речові джерела
- Візуальні джерела
- Аудіо- та відеоджерела
2. Класифікація джерел.
Установи відповідність, уписавши номери зображень історичних джерел поруч із їхніми назвами. Збережи порожні клітинки незаповненими для виконання наступного завдання.
Усні джерела: 6. Міфи та легенди
Писемні джерела: 5. Стародрук
Речові джерела: 2. Кам’яні знаряддя, 4. Руїни Херсонеса, 7. Амфора
Візуальні джерела: 1. Наскельний малюнок
Фото-, аудіо-, відеоджерела: 3. Світлина Києва, XIX ст., 8. Аудіозапис
3. Історичні джерела навколо нас.
Віднайди історичні джерела, що знаходяться в тебе вдома, в школі. Визнач вид кожного з цих джерел. Внеси їхні назви в порожні клітинки таблиці з вправи 2.
- Усні джерела: Записи інтерв’ю з бабусею або дідусем.
- Писемні джерела: Шкільні підручники з історії.
- Речові джерела: Сувеніри або артефакти з музею.
- Візуальні джерела: Ілюстрації в книжках або плакати.
- Фото-, аудіо-, відеоджерела: Фотографії класних заходів або відеозаписи шкільних вистав.
4. Дослідження артефактів.
Попрацюй дослідником артефактів. «Вичитай» щонайбільше інформації із джерел. Запиши основні міркування — тези.
Основні тези:
- Трипільська культура багата на археологічні знахідки, що відображають побут і мистецтво того часу.
- Речові джерела, такі як зернотерки, скульптури, моделі саней, є ключовими для розуміння матеріальної культури трипільців.
- Візуальні реконструкції допомагають уявити, як виглядало житло трипільців.
Висновок:Історичні джерела трипільської культури надають цінну інформацію про життя, побут і мистецтво давніх людей, допомагаючи відтворити їхній світогляд і соціальну організацію.
5. «Слід в історії».
Напиши, який слід в історії людства плануєш залишити ти.
Я хочу залишити свій слід, створюючи щось корисне для суспільства, наприклад, винахід або проект, який допоможе людям у повсякденному житті. Можливо, це буде пов’язано з екологією або технологіями, які покращать якість життя.