Узагальнення за розділом «Україна в роки Першої світової війни»

Головна сторінка ГДЗ 10 клас Хлібовська

1. Хронологічна таблиця подій

ДатаПодія
1 серпня 1914Створення Головної Української Ради (ГУР)
6 серпня 1914Створення Легіону Українських Січових Стрільців (УСС)
Серпень-вересень 1914“Галицька битва”
Серпень 1914 – червень 1918Діяльність Союзу визволення України (СВУ)
1915Створення Загальної української ради
Травень 1915Горлицький прорив
4 червня 1916Початок Брусиловського (Луцького) прориву
Червень 1917Червневий наступ

2. Логічні ланцюжки

А) Зайве поняття – “міжусобна війна”, оскільки інші терміни стосуються Першої світової війни.

Б) Всі поняття стосуються боїв за участю українських військових формувань під час Першої світової війни, тому жодне не є зайвим.

В) Зайве поняття – “національне військове формування”, оскільки інші терміни пов’язані з окупаційною політикою.

Г) Карпато-руський визвольний комітет зайвий – Утворений з пропагандистською метою, політична організація галицьких москвофілів.

4. Військово-політичні блоки та братовбивчий характер війни

Напередодні Першої світової війни утворилися два основні військово-політичні блоки: Троїстий союз (Німеччина, Австро-Угорщина, Італія) та Антанта (Росія, Англія, Франція).

Війна була братовбивчою для українців, оскільки вони воювали по різні боки фронту: у складі російської армії та у складі австро-угорської армії.

5. Геополітичні плани щодо України

Росія прагнула зберегти контроль над українськими землями, та захопити ще Галичину, Буковину та Закарпаття. Придушити будь-які прояви українського національного руху.

Австро-Угорщина планувала розширити свої володіння в Західній Україні (Волинь і Поділля).

Німеччина розглядала Україну як потенційний протекторат та форпост проти російської експансії.

Україна була об’єктом міжнародної політики, оскільки її долю вирішували інші держави без урахування інтересів самих українців.

7. “Втрачене покоління”

Людей, які пережили випробування війною, називають “втраченим поколінням”, оскільки вони зазнали глибоких психологічних травм, втратили віру в майбутнє та зіткнулися з труднощами адаптації до мирного життя. Багато з них втратили рідних, домівки, здоров’я та не змогли реалізувати свій потенціал через наслідки війни.

8. Попрацюйте з характеристиками історичних особистостей. Що їх об’єднує? Відповідь обґрунтуйте.

Андрій Жук, Григорій Коссак, Михайло Галущинський та Вільгельм Франц фон Габсбург Лотрінген (Василь Вишиваний) об’єднані кількома важливими аспектами:

  1. Активна участь у національному русі: Усі ці особистості були залучені до українського національного руху, особливо в контексті Першої світової війни. Вони робили значний внесок у розвиток українських військових формувань та культурно-просвітницьких організацій.
  2. Військова діяльність: Григорій Коссак і Михайло Галущинський безпосередньо брали участь у військових діях як командири Українських січових стрільців, а Вільгельм фон Габсбург активно підтримував українізацію військових підрозділів, зокрема у складі австрійської армії.
  3. Освітня та культурна діяльність: Михайло Галущинський був відомий своєю педагогічною діяльністю, а Андрій Жук — редакційною та інформаційною діяльністю, спрямованою на популяризацію українського питання в Європі.
  4. Політична активність: Андрій Жук був одним із засновників і активним членом кількох українських політичних організацій, таких як Союз визволення України (СВУ) та Головна українська рада (ГУР). Вільгельм фон Габсбург підтримував українські політичні вимоги у Віденському парламенті.

Ці особистості об’єднує їхня відданість справі української незалежності та культурного відродження, а також активна участь у військових, політичних та культурних процесах, що відбувалися в Україні під час та після Першої світової війни. Вони діяли в умовах складної політичної ситуації, намагаючись реалізувати ідеї української державності та національного самовизначення.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *