Зміст ГДЗ Всесвітня історія 7 клас Пометун
1. Розгляньте розміщені за хронологією схеми побудови середньовічних замків. За допомогою ілюстрацій схарактеризуйте зміни, що відбулися.
Зміни в архітектурі середньовічних замків за хронологією:
- Саксонський дерев’яний замок (Х ст.):
- Простий дерев’яний частокіл, який оточував житлові та господарські будівлі.
- Основна мета — базовий захист від нападів.
- Дерев’яний замок на конусоподібних валах (motte) (ХІ ст.):
- Додано земляні укріплення: штучний пагорб (motte) з дерев’яною вежею на вершині.
- Підвищена обороноздатність завдяки валам і ровам.
- Норманський кам’яний замок із донжоном (ХІІ ст.):
- Перехід до кам’яного будівництва. Донжон — головна вежа, що забезпечувала захист під час облоги.
- Камінь підвищував стійкість замку до атак і пожеж.
- Кам’яний замок, оточений ровом (XIV ст.):
- Складні оборонні системи: високі мури, башти, рів із водою.
- Звідні мости та бійниці для кращого захисту й оборони.
Еволюція замків демонструє поступове ускладнення конструкцій для покращення обороноздатності та символізації влади.
2. Чи зустрічалися вам описи, зображення, реконструкції лицарського турніру? Опишіть, як ви його уявляєте. Порівняйте свої міркування з уривком з історичного джерела та ілюстраціями
Опис лицарського турніру в моїй уяві базується на численних зображеннях та реконструкціях: це велике зібрання, де лицарі змагаються на конях, озброєні списами та щитами. Турнір проходить на спеціальній арені, оточеній глядачами. Лицарі в блискучих обладунках атакують один одного в кінному бою, намагаючись вибити суперника з сідла. Після кожного раунду переможця вітають, а поранених забирають з поля бою.
Порівнюючи це уявлення з уривком з “Епопеї про Гарена Лотаринзького”, можна помітити схожість у динаміці бою: лицарі зближуються, атакують один одного списами, часто ламаючи їх, а поле бою вкривається уламками зброї. Описані сцени хаотичних сутичок і поранених відповідають моєму уявленню про жорстокість турнірів.
3. Опишіть становище селянства за допомогою ілюстрації. Порівняйте власні висновки з текстом параграфа.
- Феодал дає вказівки селянам (Середньовічна мініатюра):
- На ілюстрації видно, як феодал керує селянами, вказуючи на їхні обов’язки. Це підкреслює залежність селян від феодала, їхню підлеглість і необхідність виконувати накази.
- Селяни повинні працювати на землі феодала, виконувати різні господарські роботи, що свідчить про їхню кріпацьку залежність.
- Праця кріпаків (Псалтир Латтрелла, XIV ст.):
- Ілюстрація зображує селян за роботою на полі. Це демонструє важку фізичну працю, яка була основою їхнього життя.
- Селяни займалися землеробством, вирощували врожай для себе та для феодала.
- Пастухи (Ілюстрація з молитовника Генрі VIII, 1500 р.):
- На цій ілюстрації зображені пастухи, які пасуть худобу. Це показує ще один аспект селянського життя — догляд за тваринами.
- Пастухи також були частиною селянської громади й виконували важливу роль у забезпеченні громади м’ясом та іншими продуктами тваринництва.
У тексті параграфа підкреслюється, що селяни були найчисленнішою верствою середньовічного суспільства і перебували у залежності від феодалів. Вони виконували різні види праці: землеробство, догляд за худобою, будівництво та ремонт доріг і мостів. Їхнє господарство мало натуральний характер — усе необхідне для життя вони виробляли самостійно або в межах громади.
Ілюстрації підтверджують ці висновки: селяни виконували важку фізичну працю під керівництвом феодала, були зайняті землеробством і доглядом за худобою.
4. Доповніть схему. Обговоріть свої міркування з однокласниками та однокласницями.
| Селянські повинності | ||
|---|---|---|
| Робота на полі сеньйора, у його господарстві, перевезення вантажів, ремонт доріг, мостів і замка сеньйора | Надання частини врожаю зернових, фруктів, овочів, птиці, яєць, ремісничих виробів, сіна, дров сеньйору або виплата визначеної суми грошей | Військова повинність: допомога у військових діях або будівництві укріплень |