§15. Держава залізного віку: Ассирія та Вавилон

Головна сторінка (зміст)

1. Пригадайте, які метали потрібні для виплавки бронзи

Метали, необхідні для виплавки бронзи: мідь та олово.

2. Висловіть припущення, чому розпочинаються війни

Війни можуть розпочинатися з різних причин, таких як територіальні претензії, боротьба за ресурси, релігійні конфлікти, ідеологічні розбіжності, національні або етнічні суперечності, вплив зовнішніх сил тощо.

Завдяки чому багатіло місто Ашшур?

Місто Ашшур багатіло завдяки торгівлі, яку контролювало. Воно розташовувалося на перехресті доріг, що вели з Месопотамії в Єгипет, Іран, Індію та Сирію. Крім того, Ашшур було розташоване поруч із річкою Тигр, що дозволяло проводити торгівлю внутрішнім шляхом.

Чому ассирійці почали використовувати залізну зброю?

Ассирійці почали використовувати залізну зброю, оскільки бронзова зброя виготовлялася із міді та олова, які були досить дорогими та складнодоступними матеріалами. Залізо, яке стало основним матеріалом для виготовлення зброї, було значно дешевшим та поширенішим. Також залізна зброя була ефективнішою та менш вразливою до зношування.

Висловіть припущення, чому ассирійці створювали такі машини

Ассирійці створювали спеціальні машини для руйнування міських укріплень, щоб розширювати свої території та забезпечувати свій вплив на визначальних торговельних шляхах. За допомогою цих машин вони могли швидко та ефективно захоплювати міста та посилювати свій контроль над завойованими територіями.

Як підкорені народи ставилися до ассирійців? Чим, на вашу думку, було викликане таке ставлення?

Підкорені народи ставилися до ассирійців з великою неприхильністю. Це було викликане переважно жорстоким та безжалісним ставленням ассирійців до підкорених народів. Ассирійці часто використовували насильство, щоб забезпечити свій контроль над завойованими територіями та народами, які жили на цих територіях. Вони переселяли населення, вивозили ремісників і майстрів, перетворювали частину людей на рабів, а також жорстоко придушували повстання. Ці дії ассирійців викликали серйозний опір та ворожість з боку підкорених народів, що призводило до частих воєн та конфліктів між ними.

За якого правителя Халдейське царство переживало свій розквіт?

Розквіт Халдейського царства припадав на правління Навуходоносора II, який правив протягом 40 років та завоював території сучасних держав – Єгипет, Сирія, Ліван, Ізраїль, збільшивши свої володіння майже вдвічі.

За допомогою додаткових джерел дізнайтеся про міф про Вавилонську вежу. Символом чого її вважають?

За допомогою додаткових джерел можна дізнатися, що міф про Вавилонську вежу згадується у Біблії, у Книзі Буття. Згідно з цим міфом, після Великого потопу люди збудували вежу, щоб дістатися до небес. Проте Бог змішав їхні мови, щоб вони не змогли дійти до кінця будівництва, і змусив їх розійтися по світу. В цій історії Вавилонська вежа символізує людську гордість та самовпевненість, яка веде до провалу і розколу.

Про які заслуги Навуходоносора II йдеться в уривку?

В уривку йдеться про заслуги Навуходоносора II, зокрема про його завоювання територій сучасних держав – Єгипет, Сирія, Ліван, Ізраїль, збільшивши свої володіння майже вдвічі. Також він навів лад у царстві, прибрав поганих та злих серед народу та приніс до міста Вавилон багато цінних дарів перед богами.

Запитання та завдання

1. Із якого металу ассирійці виготовляли зброю? Чому вони обрали саме його?

Ассирійці виготовляли зброю зі сталі. Вони обрали її, оскільки сталь є міцнішою за звичайне залізо і більш стійкою до корозії. Також, виробництво сталі було складним процесом, тому вона була дорожчою та більш престижною за залізо, що підвищувало соціальний статус воїна, який міг собі дозволити таку зброю.

2. Як звали ассирійського правителя, який провів військову реформу? Як вона змінила ассирійське військо?

Ассирійського правителя, який провів військову реформу, звали Тіглатпаласар III. Реформа полягала в створенні постійної армії, яка складалася з професійних воїнів. Він також запровадив нові зброю та тактики бою, що дозволило Ассирії стати однією з найсильніших держав того часу.

3. Яким чином утворилася Ассирійська імперія? Чому цю державу називають саме імперією?

Ассирійська імперія утворилася внаслідок поєднання кількох держав і племен, що знаходилися на території Месопотамії. Засновником імперії вважається Шалманесер I, який об’єднав Ашшур з сусідніми територіями, від чого почалася експансія Ассирії на сусідні землі. Державу називають імперією, оскільки вона була великою міжнародною державою, що володіла значною частиною території Близького Сходу та використовувала свою владу для впливу на сусідні держави.

4. Складіть схему, яка б пояснювала причини воєнних успіхів Ассирії

Схема причин воєнних успіхів Ассирії:

  1. Сильна армія: Ассирія мала добре організовану та професійну армію з новітньою зброєю та тактиками бою.
  2. Військова реформа: Тіглатпаласар III провів військову реформу, що покращила дисципліну та ефективність ассирійської армії.
  3. Використання сталі: Ассирійці виготовляли зброю зі сталі, що була міцнішою за звичайне залізо та дозволяла їм мати перевагу в битвах.
  4. Військова технологія: Ассирія була інноваційною в галузі військової технології, використовуючи осадні машини та облогові техніки.
  5. Швидкість та мобільність: Ассирійці добре володіли стратегією швидких походів та маневреності, що дозволяло їм швидко переміщатися та атакувати ворогів з несподіваних напрямків.
  6. Дипломатія та союзи: Ассирія вміла вести дипломатичні переговори та укладати союзи з іншими державами, що підтримувало їх у війнах та збільшувало їх вплив.

5. Обговоріть у парах. Останню столицю Ассирії — Ніневію, називали «лігвом лева». Чому, на вашу думку, виникла така назва?

Така назва могла виникнути через асоціацію з силуетом міста, що нагадує форму лева. Можливо, архітектурні особливості столиці, такі як високі стіни або палацові будівлі, нагадували про могутність та могутність лева. Крім того, лев часто асоціюється з силою, мужністю та владою, що може бути пов’язано зі статусом та впливом Ніневії як столиці Ассирійської імперії.

6. Чим уславилося місто Вавилон часів Халдейського царства?

Місто Вавилон часів Халдейського царства уславилося своїми архітектурними та інженерними досягненнями. Воно відоме своїми величними спорудами, зокрема Вавилонськими воротами, що були одними з найвражаючих архітектурних споруд свого часу. Місто також славилося своїми високими стінами, які були символом міці та неприступності. Вавилон також був центром релігійного культу та відомий своїми храмами, зокрема Вежею Вавилонською, яка була однією з Семи чудес світу. Крім того, Вавилон був важливим торговим центром та міжнародним пунктом притягання, де зустрічалися різні культури та національності.

7. Підрахуйте, як довго проіснувало Халдейське царство.

Халдейське царство існувало протягом близько 626 – 539 років до нашої ери, тобто близько 87 років.

8. Уявіть, що ви розробляєте план створення реконструкції Вавилона часів Навуходоносора II. Без яких споруд неможливо уявити це місто? Як виглядатимуть звичайні будинки?

Для створення реконструкції Вавилона часів Навуходоносора II необхідно врахувати декілька ключових споруд:

  1. Вежа Вавилонська (Башта Вавилонська): Це одна з найвідоміших споруд давнього Вавилона. Вона мала вигляд високої п’ятиповерхової споруди з сходами, що спліталися навколо неї. Реконструкція Вежі Вавилонської має бути відтворена з урахуванням її оригінальної форми та розмірів.
  2. Вавилонський палац: Це була резиденція Навуходоносора II і одна з найбільших споруд міста. Реконструкція палацу повинна відтворити його архітектурні особливості, включаючи розкішні залі, сади та палацові споруди.

Звичайні будинки в Вавилоні часів Навуходоносора II мали наступні особливості:

  • Багатоповерхові будинки: Будинки мали зазвичай 2-3 поверхи і були зроблені з глини або цегли.
  • Плоскі дахи: Будинки мали плоскі дахи, які можна було використовувати як тераси або для вирощування рослин.
  • Вузькі вулички: Вулички міста були вузькими і вузькими, забезпечуючи тісну забудову та збереження тепла взимку.
  • Внутрішні двори: Багато будинків мали внутрішні двори, де мешканці могли проводити час на свіжому повітрі та займатися побутовими справами.

9. Напишіть листа від імені мандрівника, якому вдалося побувати у Вавилоні часів свого найбільшого розквіту. Що ви побачили? Що вас найбільше вразило?

Шановний друг,

Я пишу цей лист, щоб поділитися з вами своїми враженнями від мого незабутнього візиту до Вавилону, коли він перебував на вершині своєї слави. Якщо ви б знали, які дива я бачив!

По прибуттю до Вавилону, мене вразили його величність та багатство. Переді мною розкривалося неймовірне місто з величезними стінами, що охороняли його від зовнішніх загроз. Я пройшов вузькими вуличками, де відчував пульсуюче життя міста. Навколо мене було безліч прекрасних будівель і храмів, здатних зачарувати будь-яку людину.

Найбільше враження на мене справила Вежа Вавилонська, яка височіла над містом. Її величність і масштаб викликали захват і захоплення. Я мав можливість піднятися на верхній рівень вежі і спостерігати за мальовничим панорамним видом на місто. Це було неймовірно!

Також я відвідав Вавилонський палац, де бачив розкішні зали, прикрашені найкращими творами мистецтва того часу. Кожна стіна, кожна деталь викликали захоплення своєю красою і витонченістю.

Але найбільше мене вразила атмосфера міста. Культурна різноманітність і толерантність, які панували серед населення Вавилону, були дивовижними. Люди з різних культур і національностей спілкувалися, торгували і жили разом в гармонії. Це було доказом сили та розуміння, які Вавилон втілював.

Я ніколи не забуду свій візит до Вавилону. Це місто залишиться в моєму серці назавжди. Я сподіваюся, що ви також зможете побачити його красу та чарівність одного дня.

10. Навчальна гра «Навчаючи — вчуся». Уявіть, що ваше завдання — розповісти про Ассирію та Нововавилонське царство. Підготуйте план, за яким ви проводитимете свій урок, зразки ілюстративного матеріалу.

План уроку

  1. Вступ
    • Привітання учнів і пояснення мети уроку.
    • Показ слайдів з картами, що відображають місцезнаходження Ассирії та Нововавилонського царства.
  2. Ассирія
    • Короткий огляд історії і розвитку Ассирії.
    • Показ слайдів з фотографіями руїн історичних міст Ассирії.
    • Обговорення особливостей ассирійської культури та імперії.
    • Пояснення впливу Ассирії на регіон та світову історію.
  3. Нововавилонське царство
    • Огляд історії та розвитку Нововавилонського царства.
    • Показ слайдів з фотографіями руїн історичних міст Нововавилонського царства.
    • Обговорення особливостей культури та внеску Нововавилонського царства у суспільство.
    • Пояснення впливу Нововавилонського царства на історію та культуру.
  4. Завершення
    • Підбиття підсумків уроку.
    • Запитання та відповіді від учнів.
    • Вручення додаткових матеріалів для самостійного дослідження.

Зразки ілюстративного матеріалу

  • Слайди з картами, що відображають місцезнаходження Ассирії та Нововавилонського царства.
  • Фотографії руїн історичних міст Ассирії та Нововавилонського царства.
  • Ілюстрації ассирійських та нововавилонських будівель та пам’яток.
  • Реконструкції ассирійських та нововавилонських предметів побуту та культури.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *