§2. Історія — наука про розвиток людства

Зміст ГДЗ робочий зошит 5 клас Щупак 

ПРАЦЮЄМО В КЛАСІ

1. Кластер «Історія вивчає»

На основі навчального тексту «Що вивчає наука історія» заповніть кластер.

  • Минуле людства: Життя та діяльність окремих людей. Життя суспільства в цілому
  • Закономірності розвитку суспільства
  • Причини та наслідки історичних подій
  • Різні сфери життя людей: Матеріальне життя (їжа, одяг, житло, знаряддя праці). Духовне життя (наука, освіта, мистецтво, релігія)
  • Діяльність історичних осіб
  • Життя звичайних людей
  • Розвиток культури:Писемність, освіта, наукові знання. Вірування, мистецтво, побут
  • Господарське життя: Землеробство, ремесла, промисли. Торгівля, гроші

2. Дослідницька лабораторія

Прочитайте текст «Незалежна Україна» (с. 13-14 підручника). Допомогою схеми на с. 13 підручника проаналізуйте подію, що відбулася 24 серпня 1991 р. Під час роботи заповніть таблицю.

Проаналізуймо подію 24 серпня 1991 року – проголошення незалежності України, використовуючи схему з підручника і заповнимо таблицю.

Назва події: Проголошення незалежності України

Причини події: Криза і розпад Радянського Союзу

Привід до події: Спроба державного перевороту в Москві 19-21 серпня 1991 р. (путч ГКЧП)

Наслідки події: Україна стала незалежною державою, суб’єктом міжнародного права

3. Історичне порівняння

Опрацюйте навчальний текст і розгляньте ілюстрований колаж «Засоби пізнання історії» (с. 15-16 підручника) і заповніть порівняльну схему.

Історія — наука

ВІДМІННЕ:

  • Досліджує, встановлює достовірність фактів
  • Описує процес, пояснює зв’язки
  • Встановлює дійсні факти й події

СПІЛЬНЕ:

  • Вивчають що, де, коли
  • З’ясовують причини, наслідки
  • Пояснюють події

Історія — навчальний предмет

ВІДМІННЕ:

  • Вивчає відоме
  • Учні опрацьовують, зіставляють, розмірковують

4. Мудрість віків

Мудрі люди завжди розуміли велике значення вивчення історії для розпитку людства. Упорядкуйте слова хмаринок слів: запишіть заховані в хмаринках крилаті вислови. Усно поясніть, як ви розумієте їхнє значення.

“Історія – це життя, учителька.”

Значення: Історія є невід’ємною частиною нашого життя, вона вчить нас на прикладах минулого, допомагає зрозуміти сьогодення і робити висновки для майбутнього.

“Хто не знає минулого, той не знає майбутнього.”

Значення: Без розуміння історичних подій, їх причин та наслідків неможливо передбачити й планувати майбутнє. Знання історії дозволяє уникнути помилок минулого і приймати більш зважені рішення.

ПРАЦЮЄМО ВДОМА

1. Логічні пари

Поєднайте в логічні пари картки з історичними поняттями та їхніми прикладами (з’єднайте їх лініями).

Історичний простір – Україна

Історичний час – 11 червня 2017 р.

Історична подія – Упровадження безвізового режиму між Україною та Європейським Союзом

Увідповідніть поняття й пояснення їхнього змісту (біля цифр у рядку для відповіді напишіть відповідні літери).

1 Історичний факт – Б Дійсна історична подія, що відбувалася в минулому у певний час і в певному місці

2 Історичне явище – В Сукупність історичних фактів чи ознак, що зберігаються протягом певного часу існування людської спільноти

3 Історичний процес – А Послідовність пов’язаних причинно-наслідковими зв’язками історичних подій

2. Твіттер-думка

Запишіть в історичний твіттер, що ви дізналися і чого навчилися під час вивчення теми

Дізнався/дізналась що історичні описи залежать від поглядів авторів

Навчився/навчилась ставити ключові запитання: що, де, коли, чому, які наслідки. Розмірковувати про історичні явища, досліджувати історію краю та родоводу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *